האב דרש לבטל את השם שהעניקה גרושתו לבנם • מה פסקו הדיינים?

אב שלא הגיע לברית המילה של בנו, תבע בעתירה שהגיש לבית הדין הרבני לבטל את השם שהעניקה גרושתו • הדיינים צידדו באמא • אז על מה הם קנסו אותה? ומה הציעו לאב?
יוני גרין
כ"ד תשרי התש"פ / 23.10.2019 20:50

בני זוג מירושלים שהחליטו להתגרש לאחר שנתיים, על אף שהאישה הייתה בהיריון – מצאו עצמם מתכתשים בבית הדין הרבני על שמו של הבן.

לפי דיווח של שמעון איפרגן באתר ‘מאקו’, כמה חודשים לאחר שהתגרשו נולד בנם, והאם הזמינה את האב לברית המילה שנערכה בשבת בבית הכנסת ביישוב בו התגוררה.

אולם האב לא הגיע לברית המילה והאישה החליטה להעניק לבנם התינוק שם מבלי להתייעץ עם הגרוש.

האב הזועם, שהשם שניתן לבנו לא מצא חן בעיניו – הגיש תביעה לבית הדין הרבני בירושלים, בדרישה להחליף את השם. לטענתו, הוא קיבל את ההזמנה לברית המילה יום לפני האירוע ולכן לא יכול היה להגיע.

לדבריו, הוא ביקש לקרוא לבן על שם סבו, שהוא גם שמו של סב האישה, אבל האם התנגדה.

מנגד, האם טענה שאבי הגרוש שלה הציע לה הצעה כספית נדיבה אם תקרא לילד על שם אביו, אך היא סירבה בתוקף בנימוק שחמיה עלול להשתלט על חייה.

הדיינים שדנו בתיק ציינו שאכן על פי ההלכה זכותו של הבעל לקבוע את שם הילד הראשון, ואם האישה קראה לו בשם אחר, הרי שהאב יכול תמיד להוסיף שם נוסף אחר.

לפי הדיווח, הדיינים פסקו עוד, כי האישה מנעה מהגרוש לומר שתי ברכות בטקס ברית המילה של בנו, ועל כל עליה לשלם לו עשרים “זהובים” – כ-4,200 שקל.

יחד עם זאת ציינו הדיינים כי שינוי שמו של התינוק יגרום לו נזק נפשי, וכי השיקול של הקשר המשפחתי עם משפחת האב אינו נימוק מספיק טוב לשינוי השם.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם הוא לא הגיע איך מנעו ממנו לברך
    24/10/2019 03:03
    ישורון
  1. אינני מבין מדוע פסקו לה קנס על ברכות כאשר כתוב שהוא לא הגיע.
    האב לא נהג כשורה.
    מימלא הוא התגרש עוד בהיותה בהריון מה שמענין כעת זה השם של התינוק.
    השם זה משמים .
    אילו רצה להגיע היה יכול הוא אינו דובר אמת ומשקר.

  2. כול גבר שמתנער מהילדים שלו צריך להיענש!
    24/10/2019 14:10
    מישהי
  3. לא הבנתי איך ממצב שהאב לא הגיע לברית, האם נקנסה. לא הגעת, התנערת, צא מהחיים! הגיע הזמן שבהית הדין הרבני יבינו שככול שהאשה מרגישה נחותה, ככה זה מרתיע נשים להתחתן. עם כול מה שקורה היום עם הגברים הרעים שמסתובבים בינינו עדיף להביא ילד מחוץ לנישואין ולא לקחת את העול הזה שנקרא: “בעל”

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   25/10/2019 01:53

      לא ניתן לדעת בלי שמיעת שני הצדדים, לפי הכתבה האבא טוען שהזמינו אותו מדי מאוחר

  4. כמה טוב שבתי הדין הרבני הם הקובעים במדינה שלנו
    29/10/2019 14:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. כל פסיקה כזו מוכיחה עד כמה טוב שברוך ה’ הגענו במדינת ישראל למצב בו חוקי השריעה ובתי הדין של ההלכה העתיקה הם הקובעים כל צד בחיינו, ולא חלילה בתי משפט מודרניים.