רון קובי לשופטים: רוצים לכרות את ראשי. ללכת לשימוע כצאן לטבח?

ראש עיריית טבריה ייצג את עצמו בדיון בעתירה שהגיש לבג"ץ נגד כוונת משרד הפנים לזמנו לשימוע • השופט רמז: "שומע אדוני? כנראה שנפגש בפעם הרביעית אחרי השימוע" 
אריה ריבקינד
ח' תשרי התש"פ / 07.10.2019 15:25

שופטי בית המשפט העליון – יצחק עמית, ג’ורג’ קרא ויעל וילנר – דנו אחר הצהריים (שני) בעתירה שהגיש ראש עיריית טבריה, רון קובי – נגד זימונו לשימוע במשרד הפנים.

קובי, שמייצג את עצמו בדיון, טען כי החלטת שר הפנים לזמן אותו לשימוע לפני הדחה איננה סבירה.

“רוצים לכרות את ראשו של ראש העיר שנבחר לפני 11 חודשים”, טען. “איך אני, רון קובי, שלוחם בשביל העיר שלי, יכול ללכת לשימוע כצאן לטבח? משמעות השימוע הוא הדחה. עד מתי משרד הפנים יעזור לחברי האופוזציה?”

השופטת יעל וילנר תהתה: “אדוני חייב להתמודד עם הוראות החוק. יש חוק שאומר מה קורה אם אין תקציב, חייבים ללכת לפי החוק. עיר לא יכולה להתנהל בלי תקציב. למה אדוני לא מתייחס עניינית?”

בתגובה טען קובי כי יש לחכות עם השימוע, עד שתוקם ממשלה חדשה. “עשיתי פה בעשרה חודשים מה שלא עשו בטבריה כבר המון שנים. מישהו מביא את עיריית טבריה לחוף מבטחים. לצערי גם אם היה יורד מלאך משמים ונותן את התקציב הטוב ביותר – התקציב לא היה עובר”.

בהמשך ביקש קובי מהשופטים למנוע את הדחתו: “אני מבקש שתתנו לי את ההזדמנות להעביר תקציב עם ועדה ממונה”.

בתשובה לשאלת השופטים בנוגע לסמכותם להורות על מהלך שכזה תקף קובי את שר הפנים אריה דרעי, “אני לא חושב ששר שיודעים את עברו, בממשלת מעבר שלישית, יכול לקבל החלטה כזאת שתשנה את הדמוקרטיה הטבריינית. הדמוקרטיה בטבריה גוברת על החלטת השר דרעי”.

לקראת סיום הדיון רמז  ראש ההרכב, השופט עמית, כי בג”ץ ככל הנראה לא ימנע את עצם קיום השימוע. “שומע אדוני? כנראה שנפגש בפעם הרביעית אחרי השימוע”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שילך הביתה, כמה שיותר מהר. מזיק למדינה.
    07/10/2019 19:37
    מודאגת
  1. רון קובי מחרחר רוע.

  2. זה מה שצריך לעשות לך.
    09/10/2019 23:36
    שרון
  3. להוציא אותך מראשות העיר.