הקרב על השעה היוקרתית: אנשי הראשל”צ יסכלו את השלום?

אחרי שנים של מאבק בין ש"ס ל'קול ברמה' - הושג הסדר שלום • אלא שכעת צץ קרב חדש: אנשי הראשל"צ דורשים ששיעורו יוחזר לשעה בה שודר בעבר • הבעיה: באותה שעה משדר שנים הגר"מ מאזוז • גורם: "הם מנסים לטרפד בכוח את השלום" • ועל מה דיבר הגר"ד יוסף ב'כיסא רחמים'?
אבי כץ
כ"ד אלול התשע"ט / 24.09.2019 10:47

בשבוע שעבר, תחת ההרעשה הכבדה של מערכת הבחירות,  נפל דבר בתקשורת החרדית. יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, קיפל בצורה פומבית את דגל המאבק נגד תחנת הרדיו ‘קול ברמה’, שכלל גם חרם ראיונות – והעניק ביום ראשון ראיון ששודר ב’מהדורה המרכזית’ של התחנה, בהגשת משה גלסנר.

במקביל לראיון, תנועת ש”ס מסרה בהודעה רשמית: “בעקבות מצב החירום והסכנה לעולם התורה – הורה גדול הדור מרן נשיא מועצת חכמי התורה הגר״ש כהן שליט״א ליו״ר ש״ס השר הרב אריה דרעי להתראיין לתחנת הרדיו ׳קול ברמה׳ ולעורר את הציבור לצאת מהשאננות, להצביע ולפעול למען תנועת ש״ס”.

בהודעה נאמר עוד: “מיד לאחר הבחירות ידון מרן גדול הדור בנושא שיתוף הפעולה עם תחנת הרדיו ׳קול ברמה׳”.

גם ח”כים נוספים של ש”ס, כמו גם יפה דרעי, העניקו ראיונות לתחנה.

בשנים האחרונות התנהל מאבק מר בין ש”ס לתחנת הרדיו הספרדית, שהתבטא בין היתר בדבריו של נשיא מועצת החכמים, חכם שלום נגד התחנה.

גם במכתב שפרסם לפני כשנתיים, שב נשיא ‘המועצת’ ותקף את ‘קול ברמה’: “הנני לשוב ולהזהיר בזאת שלא להאזין כלל לתחנה הנ”ל וק”ו שלא להתראיין שם ולשתף פעולה עמם בכל עניין שהוא”.

אולם, מה שנראה היה כמו צעד גדול בדרך ל’שלום הספרדי’, מתעכב.

על מה הקרב?

ובכן, על שיעורו של הראשל”צ הגר”י יוסף. אנשיו של הראשל”צ מבקשים כי שיעורו השבועי במוצ”ש, ששודר בתחנה לפני החרם שהכריזה ש”ס – יוחזר אל השעה בה שודר.

הבעיה: מאז, כבר כמה שנים, משודר במשבצת השידור הנחשקת שיעורו השבועי הפופולרי של הגר”מ מאזוז.

וכך, לפי ההסדר, שיעורו של הגר”מ מאזוז ישודר מהשעה 21:00 עד 22:00 והראשל”צ מהשעה 22:00 עד 23:00.

אלא שלהסדר הזה מתנגדים אנשיו של הגר”י יוסף.

לדברי גורם המעורה בפרטים, אנשיו של הראשל”צ לא מוכנים להניע את ההסדר שהושג, משום ש”הם מנסים לטרפד בכוח את השלום מאינטרסים אחרים”.

גורם ב’כסא רחמים’ המזוהה עם הצבעה לש”ס ותמך בה בכל הכוח, נשמע כועס. מצד אחד, הוא כמובן רוצה שלום. מצד שני, כבודו של הגר”מ מאזוז יקר לליבו.

“אם זה מה שהרדיו יחליט, להזיז את השיעור לשעה מאוחרת יותר, זה גט כריתות מבחינתי. הרב מוסר את שיעורו במשך שנים. אך טבעי הוא ששיעורו של הרב יצחק יושמע בהמשך. תורה היא, והתורה היא נצחית ולא תלויה בשעה כזו או אחרת”.

מי שהחליט לחזור עם פינת דבר תורה ל’קול ברמה’, בעקבות השלום שכבר הוכרז, הוא חבר מועצת החכמים, הגר”ד יוסף.

הגר”ד יוסף, הנמצא בקשרי ידידות עם הגר”מ מאזוז, גם ביקש להגיע אל ישיבת ‘כסא רחמים’ כדי למסור שיחה. במהלך השיחה שמסר היום בהיכל הישיבה, ניצל חבר ‘המועצת’ את ההזדמנות להביע את מורת רוחו מהתנהלותם של אנשי אחיו הראשל”צ, כאשר נשא דברים על מחלוקת ידועה בינו לבין אחיו הגר”י יוסף.

בשיחה הגר”ד  לא נקב בשמו של אחיו הגדול, אך לכל היה ברור למי כוונתו.

וכך אמר:  “התשובה הזו של רבינו אברהם בן הרמב”ם הוא כותב שעל פת של דוכן מברכים שהכל, והוא מתייחס למקום שלא היה להם פת אחרת. ממילא מבינים שאם אין להם פת אחרת, זה גידול מיוחד. במיוחד מגדלים בשביל לעשות מזה פת. ובכל זאת הוא כותב שמברכים על זה שהכל. כמובן זו ראיה ניצחת לגבי הבמבה שמברכים עליה שהכל.

“אני לא יודע מי יש לו אומץ לבוא ולחלוק על רבינו אברהם בן הרמב”ם שכותב בפירוש. בפרט שלגבי הבמבה, פעם לפני הרבה שנים, לקחתי כמה אברכים מפה, היינו במפעל של במבה והם צחקו עלינו כשאמרנו להם שזה גידול מיוחד. זה שקר וכזב. זה בכלל לא גידול מיוחד – זה תירס רגיל.

“תירס זה בסיס לחמאת בוטנים שמבשלים אותה וזה מטפטף טיפות ונהיה ממש נוזלי. אין שום ספק בהלכה, לא יודע איך אפשר להגיד אחרת, אין שום ספק שמה שכותב בספר ברכת ה’ הגאון רבי משה לוי זכר צדיק וקדוש לברכה מה שכותב בעניין הזה של הבמבה הוא צודק במאה אחוז. אי אפשר להרהר אחריו, אי אפשר סתם להתעקש – ואני אומר לכם שזו היתה גם דעתו של אבי מורי.

“החיד”א כותב שזה דעת הרי”ף גם, על פת של קטניות שמברכים על זה שהכל. אז איך אפשר לחלוק על כל גדולי הראשונים סתם בשביל להתעקש? טוב, זה סתם דרך אגב….”

אריאל דרעי, מנכ”ל רדיו ‘קול ברמה’, אומר בתגובה לחרדים 10: “השיעור של הרב יצחק מעולם לא היווה בעיה. יש הסכמה ברורה לעניין השיעור.

“שיעורו של הרב יצחק שליט”א חשוב ומרכזי ובוודאי שיש לו מקום בתחנה שהקים מרן זצ”ל. ואכן העניינים האלו סוכמו מזמן מתוך כוונה להביא לשלום אחווה ואהבה בין כל חלקי הציבור.

“הכל כמובן תוך כבוד והערצה עצומה למרן ראש הישיבה הרה”ג רבי מאיר מאזוז שליט”א ששיעורו במוצ”ש הפך לאבן יסוד בעולם התורה ולעם שבשדות כאחד.

“ברגע שהרשל”צ יחליט על כך, יועבר שיעורו בתחנה החרדית הגדולה ביותר – רדיו קול ברמה. נושא הזמנים לא היווה מעולם בעיה. העניין סוכם ששני השיעורים יועברו מבלי לפגוע באף אחד מגדולי ישראל”.

מלשכת הראשל”צ לא התקבלה תגובה לפניית חרדים 10.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין ומעולם לא היה שלום הרב מזוז רמז בבירור להצביע ג' ....
    24/09/2019 17:17
    האמת לאמיתה
  1. ואת השיעור שלו הוא התחיל איך שמרן זצ’ל נפטר ולא דקה לפני זה ובדיוק באותו יום ובאותה שעה שהראשל’ץ שליט’א התחיל – המשיך את שעורי מרן זצ’ל ביאזדים שהיה קבוע במשך יותר מארבעים שנה אז מי שנדחף ומנסה לההרוס ולהפריע במזיד זה לא הראשל’ץ שליט’א וזאת עובדה ועם עובדות אי אפשר להתווכח !!!