הצביעות של ליברמן נחשפת: מו”מ פוליטי עם הגר”ש אוירבך זצ”ל • צפו

התיעוד שפרסם הפרשן עמית סגל בחדשות 12 מביך את אביגדור ליברמן: במהלך המירוץ לעיריית ירושלים בשנת 2013, תועד יו"ר ישראל ביתנו בפגישת מו"מ עם הגר"ש אוירבך זצ"ל. מה הוא הבטיח שם? • ליברמן בתגובה: "רכילות זולה שנשלפה מן הבוידם"
חרדים 10
כ' אב התשע"ט / 20.08.2019 21:17

הצביעות של ליברמן נחשפת: האיש שלא מוכן לשנות ‘פסיק’ בחוק הגיוס ישב לשיחת מו”מ עם גדול המתנגדים לגיוס לצה”ל – המנהיג הרוחני של ‘הפלג הירושלמי’, הגר”ש אוירבך זצ”ל.

בתיעוד וידאו שפרסם הערב (שלישי) הפרשן הפוליטי עמית סגל במהדורה המרכזית של חדשות 12 הוצג תיעוד של מפגש חשאי, שהתקיים בשנת 2013, בין הגר”ש זצ”ל  ליו”ר ישראל ביתנו.

בתיעוד השניים מדברים על שיתופי פעולה, על התנגדות למצעדי גאווה, וגם על שינויים בחוק הגיוס.

ליברמן מצדו מכחיש את הטענות של משתתפים במפגש כי ויתר בחוק הגיוס.

היה זה  ב-2013, כאשר ליברמן הריץ את מקורבו משה ליאון לתפקיד ראש עיריית ירושלים – והוא היה זקוק לכל קולות החרדים. ‘הפלג הירושלמי’ הריץ אז מועמד קש שזכה ל-3%, אבל איים לסכל את ניצחונו של ליאון.

ליברמן ביקש פגישה.

הוא הגיע בלוויית אולג מליס, איל הון שמקורב לליברמן וגם תורם לפלג הירושלמי. לפי עמית סגל, זה האיש שפותח לו את הדלת וגם מסמן את מטרות הפגישה: “הרב צריך מישהו שהוא יכול לסמוך עליו”.

ליברמן, כפי שנראה בתיעוד, היה קשוב לבקשותיו של מנהיג ‘הפלג’.

בתיעוד נראה גם הרב יוסף פטרוב, מראשי הפלג, שהעלה את הדרישה הקשה ביותר: למנוע את גיוס החרדים.

הרב פטרוב אמר: “אנחנו רוצים התחייבות שליברמן יגיד ‘אני לא ארשה שרק בחורי ישיבה יצטרכו להתגייס לצבא. אני לא אתן לזה לקרות בלי לכלול את הערבים'”. רגע לפני שליברמן משיב על הבקשה, היועץ אבו חצירא מורה לעצור את התיעוד.

 

המקליט התבקש להפסיק, לפני שליברמן נתן את תשובתו.

לפי סגל, כאן נחלקות התשובות לשתי גרסאות – בכיר בפלג טען שליברמן הבטיח לסכל את חוק הגיוס. לעומתו, בישראל ביתנו, טוענים שהוא סירב לכך ולכן לא קיבל בסופו של דבר את התמיכה בליאון.

מיו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נמסר בתגובה: “אני יכול להבין את הלחץ של החרדים. חוק הגיוס יעבור ככתבו וכלשונו. לביבי הייתי ממליץ להתרכז במודיעין על החמאס וחיזבאללה במקום בחומרי ארכיון. כל השאר זאת רכילות זולה שנשלפה מן הבוידם ומי שמפיץ אותה מבין שאין ביכולתו לעצור ממשלה לאומית ליברלית רחבה ללא חרדים וללא משיחיים”.

‘המחנה הדמוקרטי’ הגיב להקלטות שפורסמו בחדשות 12: “ליברמן, האיש המושחת בהיסטוריה הפוליטית של ישראל, ימכור את כל מי שיצביע לו בשביל לשבת ולו דקה אחת על כיסא ראש הממשלה. מי שמצביע לליברמן שלא יתפלא כשיתעורר למדינת הלכה עם סמוטריץ ופרץ”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן מזגזג, בעבר חשב שטוב לעשות הסכם עם החרדים מאינטרסים אישיים היום לא . אצלו ככל שיש יותר שנאת חרדים יבחרו בו יותר אנשים. על שנאה לא בונים עם..
    21/08/2019 10:51
    ע
  1. חבל ללבות שנאה כנגד חלק מהעם. ישנם אנשים שעשויים חלילה לפרש זאת למקומות מסוכנים.
    עדיף לאחד במקום להרחיק.

  2. צבועים
    21/08/2019 12:39
    אברהם דוד
  3. ליברמן ואותו נציג של הפלג הירושלמים שניהם צבועים חסרי עמוד שידרה-אף אחד מין השניים לא העמיד עיקרון כל אחד עשה השפגת לטובת אחר בתנאי שזה יביא לו משהו בתמורה גועל של אנשים

  4. שטות שנשלפה מהבוידם.
    22/08/2019 16:00
    כ
  5. אכן שטוות שנשלפה מהבוידם כחלק מן התחרות הפוליטית ובמטרה למצוא “זבל” על מתחרים.