רון קובי ניצח את דרעי: יישאר ראש עיר עד אוקטובר – בלי שימוע

השופטת חיות הציעה למנות ועדה ציבורית במקום המועצה שפוזרה ו"במקרה כזה ראש העיר יוכל לאשר את התקציב עם הוועדה. תנו לו הזדמנות" • השופט מזוז: "יש טענות קשות של ניגוד עניינים. לא יעלה על הדעת שייערך שימוע בתנאים הנוכחים" • דרעי ישיב בשבוע הבא אם מסכים להצעה
חיים טוויל
כ"ו תמוז התשע"ט / 29.07.2019 13:22

שופטי בג”ץ הציעו היום (ראשון) למדינה, במהלך דיון בעתירה שהגיש ראש העיר טבריה  לדחות את השימוע של רון קובי ל-30 בספטמבר, ולהשאירו בתפקיד לצד ועדה של עובדי מדינה שתמונה במקום המועצה.

שר הפנים אריה דרעי הודיע כי הוא מבקש שבוע כדי לבחון את ההצעה הזו של בג”ץ.

בתום הדיון הודיעה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, כי המדינה תצטרך לאשר עד ה-5 באוגוסט את הצעת העליון, לפיה קובי יעמוד בראש ועדה שתמלא את תפקידי המועצה. זאת, עד לשימוע שלו שיערך בתחילת חודש אוקטובר, כדי לאפשר לו לאשר את התקציב.

ההצעה של משרד הפנים הייתה כי ימנו ועדה של עובדי ציבור שתנהל את העיר במקום המועצה שפוזרה, ובמקביל לערוך את השימוע לקובי, כדי להעביר אותו מתפקידו.

אלא שנשיאת העליון, אסתר חיות, הציעה במהלך הדיון לנציגי המדינה – הצעה משולבת: “תמנו חברי ועדה במקום חברי המועצה שפוזרה שתאשר את התקציב – ותשאירו את ראש העיר. במקרה כזה ראש העיר יוכל לאשר את התקציב עם הוועדה. אז תנו לו הזדמנות”.

נשיאת העליון, השופטת אסתר חיות, דיברה בדיון גם על “אמירות בעייתיות של השר שאמור להכריע על המשך כהונתו”.

השופט מני מזוז אמר בדיון: “כשיש טענות קשות על ניגוד עניינים, וכשזה מצטרף בתקופת בחירות, בעיניי לא יעלה על הדעת שייערך שימוע בתנאים הנוכחיים. כדי לא לפגוע באינטרס הציבורי, במקום המועצה הלעומתית שסירבה לאשר תקציב – תמונה ועדה ממונה של עובדי מדינה שחזקה עליה שתפעל מטעמים מקצועיים ועניינים, יחד עם ראש העיר הנבחר על ידי התושבים. היא תנהל את העיר והשימוע יידחה בעוד חודשים, וזה ייתן פרספקטיבה טובה לשר הפנים הבא לקראת השימוע”.

קובי אמר לאחר הדיון: “היום אנחנו רואים בבירור שהמדינה הייתה צריכה להבין שהיא לא יכולה לעשות מה שהיא רוצה. בג”ץ קבע היום בבירור ששר הפנים יצר ניגוד עניינים ברור איתי. ניגוד עניינים מפלגתי, פוליטי ואישי. דרעי קיבל היום בבית המשפט שיעור מאלף בדמוקרטיה.

“הגיע הזמן שהציבור הישראלי יבין שאנחנו עם הפנים קדימה והמטרה להדיח את השר דרעי ממשרד הפנים. הגיע הזמן ששר מושחת כזה לא יכהן בממשלת ישראל. ואני מתכוון לרוץ לבחירות ולשאוף לקבל את תיק הפנים. אנחנו רואים את התמיכה, את העם שרוצה לחיות ללא כפייה דתית”.

לפני הדיון בבג”ץ על המשך כהונתו אמר קובי: “מצפה שיהיה צדק. רואים שכוחות האופל מנסים להתערב בדמוקרטיה, אני מקווה שבית המשפט יבין שצריך להגן עליה”.

רון קובי בבג”ץ. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קובי פנה לפני כשבועיים לבג”ץ בבקשה דחופה להוצאת צו ביניים שימנע משר הפנים אריה דרעי למנות חברי מועצה, במקום אלו שנבחרו. כמו כן, ביקש קובי שלא לקיים הליך שימוע שעשוי להביא להדחתו עד לאחר הבחירות, מאחר ולא הצליח לאשר את תקציב העירייה חמש פעמים.

קובי טען כי שר הפנים אריה דרעי מתנכל לו, והוא זה שהכשיל את העברת תקציב העירייה.

ביום ראשון שעבר הוציא בג”ץ צו ביניים המונע לעת עתה משר הפנים וממנכ”ל משרד הפנים לערוך שימוע לראש עיריית טבריה.

קובי הגיב אז על ההחלטה: “מכה קשה לאריה דרעי ולמשרד הפנים בבג״צ. רון קובי ראש עיריית טבריה קיבל צו בינים המורה על דחיית השימוע בעיניינו עד לדיון בעתירה.

“מי שביקש להדיח את רון קובי מראשות העיר טבריה יקבל אותו בסוף כשר הפנים. התמיכה ברון קובי ובמפלגת הימין החילוני חוצה את הגבולות של כל הרשתות החברתיות והמדיה. רק רון קובי ומפלגת הימין החילוני יעצרו את הכפייה החרדית בכנסת ובמדינה”.

במקביל לכהונתו כראש העיר טבריה, הקים קובי מפלגה חדשה בשם ‘הימין החילוני’, ובכוונתו להתמודד במסגרתה בבחירות לכנסת ה-22 ב-17 בספטמבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה בית משפט מכניס את האף שלו לכל חור התושבים מתחרטים שבחרו בטמבל הזה שיעשו בחירות חדשות כמו בממשלה
    29/07/2019 17:17
    הילה
  1. עוד מעט ימנו ועדה בנקום חברי כנסת וזהו אין בחירות