נפתלי בנט זז, שקד התייצבה בראש ‘הימין החדש’ – ותקפה את נתניהו

שרת המשפטים לשעבר הודיעה כי תוביל את 'הימין החדש' - ויחד עם בנט תחתור לאיחוד טכני עם מפלגות נוספות: "יש בינינו מחלוקות, אבל אל מול האתגרים שלפנינו, הן בטלות בשישים" • תקפה את נתניהו: "החשש האמיתי הוא מכירת חיסול אידיאולוגית"
חרדים 10
י"ח תמוז התשע"ט / 21.07.2019 20:18

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, הכריזה הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים על ריצתה בראש מפלגת ‘הימין החדש’.

שקד אמרה: “בבחירות הקרובות אין עדיין מפלגה שבראשה עומדת אישה, עכשיו יש. אני רוצה לפתוח שער לנשים רבות אחריי – ומבקשת את אמונכם היום”.

היא ציינה כי הופקו הלקחים מהבחירות הקודמות בהן המפלגה נותרה מתחת לאחוז החסימה. “למדנו מהטעויות והפקנו את הלקחים: נציב בפניכם מנהיגות ברורה. באומץ לב פוליטי ואישי, בחר שותפי לדרך, נפתלי בנט, לוותר על מקומו כמספר אחד, אך לא על מקומו בחזית הנושאים באלונקה”.

היא הדגישה: “מפלגת הימין החדש בראשותי, לא רצה בצילה של מפלגה אחרת, אלא כמפלגה המבקשת לאחוז במושכות ההנהגה הלאומית וּלהבטיח את ניצחון הימין”.

היא קראה לאחדות בין מפלגות הימין, כדי להגדיל את כוחן: “אני קוראת מכאן לשותפיי לדרך, לראשי המפלגות האידיאולוגיות מימין לליכוד, שחלקם חברים טובים שלי: נכון, יש בינינו מחלוקות, אבל אל מול האתגרים שלפנינו, הן בטלות בשישים. חיבור הוא תעודת הביטוח של הימין הערכי והאידיאולוגי, עלינו לעשות זאת. יחד בהנהגתי נהפוך לכוח משמעותי וחזק, כוח שיוביל את עם ישראל בעוז וּבְאמונה. איחוד אחד גדול, איחוד של אנשים טובים, של ערכים בריאים וּמעשים אמיצים”.

שקד אמרה כי חייבת לקום גם לאחר הבחירות הבאות ממשלת ימין: “עשינו לא מעט בשנים האחרונות. סובבנו את ההגה בפניית פרסה. אחרי 40 שנה שהימין נמצא בשלטון, אבל השמאל היה זה שמושל, הוכחנו בארבע השנים האחרונות, במשרד המשפטים ובמשרד החינוך, בין חדרי הקבינט ובכנסת – שאם הימין רוצה, הימין גם יכול למשול”.

היא תקפה את השמאל: “מפא”י הקימה את המדינה – אנחנו העתיד של המדינה. צריך לומר את האמת: השמאל עשה הרבה מאד למען התקומה של העם היהודי בארץ ישראל, אבל בשנים האחרונות נראה שהשמאל קצת התעייף. השמאל התעייף, אבל הימין לא העז באמת להיכנס לנעליו הגדולות. אנחנו מעיזים, אנחנו נכונים למשימה, בלי אגו ובלי פחד, בצניעות וּבנחישות, ומתוך הכרה מלאה בַּעול הכבד שאנחנו נושאים על כתפינו”.

היא הוסיפה:  “בארבע השנים האחרונות עשינו הרבה, אבל רק הִתחלנו, ואת המנגינה הזו אסור להפסיק. לא עכשיו! כדי לשנות DNA של מערכות צריך דרך, צריך אמונה בדרך, וצריך גם כוח פוליטי גדול וּמשמעותי. מה שהיה לנו עד עכשיו לא יספיק למחר, השנים הקרובות מזמנות לנו מבחנים קשים במיוחד”.

שקד תקפה את נתניהו: “מעל הכל, עומד החשש האמיתי, זה שכמעט התממש לפני כמה חודשים, והוא מכירת חיסול אידיאולוגית של כל מה שאנחנו בימין מאמינים בו. זה עלול לקרות שוב. אין ערך ימני, אין עמדה ימנית, אין ציפור נפש ימנית אחת שלא יוקרבו על מִזְבַּח הקמת הקואליציה, אם לא נהיה כוח משמעותי בכנסת הבאה. הפעם היה לנו מזל – הדלפה קטנה מנעה מכירת חיסול שלמה – אבל מה יהיה מחר?”

שקד הצהירה: “טובת ישראל היא היחידה שתמיד עמדה וּלְעולם תעמוד לנגד עיניי. זוֹ משימת חיי, ואת כל כוחותיי אני מתכוונת להקדיש לה, ואני מבקשת מכם, שותפיי, את אמונכם”.

השר לשעבר, נפתלי בנט אמר: “כפי שאתם יודעים, לאחר הבחירות נטלתי אחריות מלאה על התוצאות, ואת זאת אני עושה גם כעת. מפני שלמען אחדות, צריך לעשות ויתורים אישיים. לכן בחרתי לקחת אחריות ולשים את הדרך מעל לאדם, את מדינת ישראל מעל לקידום האישי, ולתת לחברתי, איילת שקד, לעמוד בראש ‘הימין החדש’. אני נכנס תחת האלונקה כשאיילת הפעם בראש, ואסייע לה להצליח בכל כוחי.

“מקומי ברשימה פחות חשוב. זה יכול להיות מהמקום הראשון, השני, או העשירי. אני לעולם לא ארגיש פחיתות כבוד כמשרת ציבור. לשרת את העם שלי זהו האידיאל. איילת שקד היתה שרת משפטים מוכשרת, ביצועיסטית וערכית, ואני משוכנע שהיא תוביל אותנו להצלחה גדולה. איילת שקד תעמוד גם בראש המפלגה, וגם בראש כל גוש הימין המאוחד. אני קורא לכל שאר מפלגות הימין להתאחד תחת הנהגתה של איילת שקד. זהו זמן לאחדות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביבי. היא תשלח אותך לכלא. אשת חיל
    22/07/2019 02:44
    מורדי
  1. מקווה שהיא תחזור למשפטים ותעשה בך ביבי שפטים, על פי החוק כמובן