ליצמן נבהל מהשמועות ודורש מביבי הבטחה שהעיר תשווק רק לחרדים

החרדים מתכננים שהעיר שפיר, העיר העתידית שצפויה לקום ליד קריית גת, תיועד רק לציבור החרדי • אלא שלליצמן נודע: ברמ"י מתכננים לשווק את הקרקע למגזר הכללי - והוא מיהר לפנות לנתניהו שיקפיא "כל מהלך שמתבצע כעת"
חרדים 10
כ"ג סיון התשע"ט / 25.06.2019 23:55

בימים אלה נערכים ברשות מקרקעי ישראל דיונים שיכריעו במידה רבה למי תיועד העיר העתידית שפיר, שתקום סמוך לקריית גת.

במגזר החרדי רואים בעיר ישוב שמיועד למגזר החרדי בלבד, אולם לפי דיווח של אריק מירובסקי ב’גלובס’, מידע שהגיע לנציגים החרדים מצביע על כך שברמ”י מתכננים את העיר ואת השיווק – לציבור הכללי.

לפי “גלובס”, בעקבות כך פנה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקש את התערבותו המיידית.

“המגזר החרדי נמצא בחוסר עצום של דירות לזוגות צעירים המתחתנים שנה לאחר שנה ולרובם אין הפרוטה בכיס”, כתב ליצמן. “הם מתגוררים במחסנים ובחניות ללא אוויר ואור ובשטח של כ-20 מ”ר לדירה מקסימום. המצוקה קשה ביותר ויש שיאמרו שבעשור הקרוב יש לבנות 200,000 דירות! רק למגזר החרדי”.

ליצמן מדגיש: “המספר לא דמיוני”. בהמשך הוא כותב: “תכנון דירות למגזר החרדי שונה מהמגזר הכללי. לא רק כיורים נפרדים, אלא מרפסות סוכה, בניינים נמוכי קומות, מבני דת וחינוך”.

במכתבו הזכיר ליצמן שצוות המו”מ להקמת הממשלה לאחר הבחירות לכנסת ה-21, הציע את איזור קריית גת-מערב שם מתוכננת להיבנות עיר חדשה ובה עשרות אלפי דירות כפתרון למצוקת הדיור של המגזר החרדי”.

לפי גלובס, במגעים הקואליציוניים, עלה הנושא על סדר היום כשבמפלגת יהדות התורה הציבו בפני נתניהו שתי דרישות כתנאי להצטרפות לקואליציה: סיוע ממשלתי באמצעות מענקי דיור לרוכשי דירות יד שנייה, בייחוד בפריפריה, ותכנון והקמת העיר שפיר – הממוקמת מעברו המערבי של כביש 40, בקרקעות של המושב עוזה, מול קריית גת – בה אמורות להבנות בשלב ראשון 11 אלף יחידות דיור ובשלבים מאוחרים יותר למעלה מ-40 אלף דירות.

ליצמן מוסיף: “מדיווח שהגיע לידי עולה כי ממש בימים אלו ישנו הליך שלם של תכנון ושיווק הדירות בשפיר למגזר הכללי, מה שישים סיכה באותו בלון של הרעיון הנפלא הזה ויגרום לנזק בלתי הפיך לפתרון אליו מצפים בני המגזר לקבל מענה מיידי בשלב ראשוני ובהמשך עיר חרדית שתקרום עור וגידים ושמה שפיר.

“אודה אם תנחה את הגורמים הממונים להקפיא כל מהלך שמתבצע כעת בישוב שפיר לתקופה נדרשת, כדי לא לסכל את האופציה לתת לציבור החרדי את העיר שפיר”.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר לגלובס: “רמ”י מתעתדת לשווק את המתחם האמור לאחר שייחתם הסכם פיתוח וזאת ללא שום קשר להרכב האוכלוסייה שתתגורר בשכונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות