59 יח”ד חדשות: התקבל היתר בניה ל’פינוי בינוי’ ברמת אשכול החרדית

תוכנית 'פינוי בינוי ברחוב פארן 1' יוצאת לדרך אחרי קבלת היתרי הבניה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה העירונית • יו"ר ועדת תכנון ובניה בעיריית ירושלים: "שמחתי להעניק היתר בניה לפרויקט המבורך"
יוני גרין
ז' אדר ב' התשפ"ד / 17.03.2024 01:58

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים העניקה היתרי בנייה לתוכנית ‘פינוי בינוי ברחוב פארן 1, ירושלים’, שמתבצעת על ידי חברת ‘חוצות ירושלים’.

התכנית כוללת פרויקט יוקרתי של הקמת שני מבני מגורים ושדרת מסחר. לתוכנית לא הוגשו התנגדויות, עובדה שתרמה לאישור המהיר.

במסגרת הפרויקט, תתבצע לראשונה בשכונה החרדית רמת אשכול בירושלים הריסת מבנים קיימים לטובת הקמת בניינים חדשים ושדרת מסחר יוקרתית.

בסך הכל ייבנו במתחם 59 יחידות דיור חדשות, חניון תת קרקעי ושטחי מסחר.

התכנית זכתה להסכמה מלאה בקרב תושבי המבנים הקיימים ולא הוגשה כל התנגדות לקיומה.

המתחם חולש כיום על פני כשני דונמים. כיום בנויות בו 16 דירות, ומספר הדירות החדשות יעמוד כאמור על 59, בשני בניינים. התוכנית תציע גם 300 מ”ר שטחים עבור מבני ציבור ו-1,230 מ”ר שטחי מסחר.

חברת ‘חוצות ירושלים’ שמובילה את הפרויקט, מחזיקה בניסיון עשיר בפרוייקטים של פינוי-בינוי והתחדשות עירונית והיא מלווה אלפי דיירים לדירותיהם החדשות מתוך אחריות, מקצועיות ואמינות מול כל הדיירים.

הפרויקט נועד להחליף בניינים ישנים ולא-בטיחותיים בחדשים, באמצעות הריסתם עד היסוד ובנייה מחדש של בניינים רבי-קומות תחתיהם, תוך הסתכלות רוחבית על צרכי השכונה ושיפור התשתיות שלה. במסגרת התכנית שיוצאת לדרך, השכונה כולה זוכה לשדרוג משמעותי ולתכנון מחודש שמקל על אורח החיים של תושביה.

כחלק מהתהליך, הבניין כולו מפונה ונהרס, הדיירים עוברים לגור בשכירות במשך זמן הבנייה על חשבון היזם, מתבצע פיתוח איזורי הכולל שדרוג תשתיות ובניית שטחי ציבור ונבנה במקום בניין רב קומות.

במקרה הזה, יקבלו הדיירים דירת קבלן חדשה על פי תחשיב של שטח דירתם הקודמת פלוס תוספת משמעותית, בתוספת מחסן וחנייה והטבות נוספות.

יצוין, כי למרות שבדרך כלל התהליך של ‘פינוי בינוי’, הוא תהליך ארוך יותר מאשר תמ”א, כאשר הוא מתנהל נכון, יש בו הרבה מאד מעלות ורווחים משניים, ביניהם העלאת ערך הדירה ושיפור חזותי של האזור כולו תוך התאמת התשתיות למספר התושבים.

יו”ר הועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים, מ”מ ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר: “שמחתי להעניק היתר בניה לפרויקט המבורך ‘פארן 1’ שמביא בשורה לעיר ירושלים ולתושבי שכונת רמת אשכול. התכנית שיוצאת לדרך בשעה טובה, תאפשר להגדיל את משמעותית את כמות הדיירים באזור ותשדרג את התשתיות בסביבה. אני מאחל לחברת ‘חוצות ירושלים’ המשך הצלחה בפעילותם המבורכת לתועלת תושבי העיר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות