ליצמן וגפני: ‘ליברמן אינו דובר אמת על הגיוס, משתמש בו כתירוץ’

ראשי 'יהדות התורה': "כל בר דעת מבין שאביגדור ליברמן אינו רוצה להשתתף בממשלת נתניהו" • "אם זה נכון שאנו רוצים מדינת הלכה - כיצד הוא רוצה להקים ממשלת ימין ללא החרדים? עם מרץ וכחול לבן?" • ליברמן: "בין מכירת חיסול בניצוחו של נתניהו לבין ממשלת ימין אין שום דבר משותף"
אריה ריבקינד
י"ט אייר התשע"ט / 24.05.2019 14:18

חילופי האשמות בדרך לבחירות? ראשי ‘יהדות התורה’, סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן, ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני הגיבו בצהרים (שישי) על הצהרותיו של יו”ר ישראל ביתנו.

“כל בר דעת מבין שאביגדור ליברמן אינו רוצה להשתתף בממשלת נתניהו, מסיבות שלו, ולכן הוא פרש מהממשלה לפני מספר חודשים ועתה הוא משתמש בחוק הגיוס כתירוץ, כשבמציאות הוא זה היחיד שלא מאפשר הקמת ממשלת ימין”.

הם הוסיפו: “לצערנו ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס. בכנסת הקודמת אושר החוק בקריאה ראשונה והודענו מראש כי נבקש לעשות בו מספר שינויים לקראת הקריאה השניה והשלישית – וכך היה בוועדה שהכינה את החוק. זה היה הסיכום ולא שינינו כל עמדה בנושא”.

הם הדגישו: “מאז ומעולם לא ביקשנו שתהיה כאן מדינת הלכה. לא הייתה דרישה כזאת מצד המפלגות הדתיות והחרדיות, אך אם לדבריו זה נכון, כיצד הוא רוצה להקים ממשלת ימין ללא החרדים עם מרץ וכחול לבן? אין כל היגיון בזה, אלא כנראה יש כאן רצון להפיל את נתניהו ולהקים ממשלת שמאל”.

הם המשיכו: “יהדות התורה המליצה על נתניהו להרכיב את הממשלה וקוראת לראשי הסיעות בימין להתכנס ולהשלים את הרכבת הקואליציה החדשה בהקדם”.

ליברמן הגיב על הודעת ראשי יהדות התורה:

“מאז ומתמיד ‘ישראל ביתנו’ מאמינה בעקרון של חיה ותן לחיות. אנחנו בעד מדינה יהודית, אנחנו נגד מדינת הלכה. בין מכירת חיסול של ממשלת ישראל לחרדים בניצוחו של נתניהו לבין הקמת ממשלת ימין אין שום דבר משותף.

“בהעברת 30 מיליון דולר לחמאס לרצועת עזה לאחר שיגורם של יותר מ-700 רקטות, בהמשך תשלומי הפרוטקשן ובחוסר אונים מול בלוני תבערה, הופכת הממשלה הנוכחית לממשלת כניעה. לי ולחבריי בסיעה יש דרך, יש מילה ויש רצון להקים ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים”.

מוקדם יותר הבוקר, אמר ליברמן: “אנחנו המלצנו על נתניהו בפני הנשיא. לא נמליץ על אף אחד אחר, למרות פניות מתוך הליכוד ומחוצה לו – ללכת למסלולים אחרים ולהקים ממשלה אחרת. אנחנו לא קיבלנו את הפניות”.

ליברמן הוסיף: “אתמול בלילה ספרתי עד 1 ונרדמתי. מי שמנהל משא ומתן קואליציוני זה הליכוד והאחריות עליו. המו”מ נוהל בצורה כושלת ורשלנית. מבחינת ראש הממשלה לא היה מנהיג מאז חורבן בית שני שנתן לחרדים יותר מנתניהו – הגיע הזמן שידרוש מהם.

“אני מצפה מראש הממשלה לבקש מהם לאשר את חוק הגיוס. שאלנו את החרדים בעבר אם הם יכולים לחיות עם זה והם אמרו שכן, זה היה חוק פשרה. אי אפשר לעשות שוב פשרה, הבאתי את אותו חוק שהצביעו עליו”.

הוא הדגיש: “הצבנו תנאי מינימום לכניסה לממשלה, ואני מעריך את הציבור החרדי. אי אפשר לא להתגייס, לא ללכת למילואים ולא לשלם מיסים, אי אפשר רק לדרוש ולדרוש. אני מעריך את נתניהו, התוצאות בבחירות היו מוחלטות, נתניהו לא הצליח לחתום הסכם עם אף מפלגה, זו פעם ראשונה מאז הקמת המדינה שמישהו מנצח בגדול בבחירות ולא מצליח להקים ממשלה בגלל חוק היוהרה”.

לדבריו, “למפלגות חרדיות אסור לבוא בטענות. הן קיבלו הכל מהקואליציה. אנחנו בעד מדינה יהודית אבל לא מדינת הלכה. להיכנס שוב למערכת בחירות זה לא הגיוני. יש פתרון פשוט: ראש הממשלה צריך להגיד להם שאין ברירה. הניסיונות לנפנף באקדח קפצונים זה לא עבד, אם יקימו ממשלת 60 זאת תהיה ממשלה חרדית, ושלא יהיו אשליות, אנחנו נצביע נגד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות