“ווטסאפים, שמוטסאפים” • ליצמן נגד הגר”י רוזן: “מציע לו להיזהר”

ליצמן הבהיר בכנס של אגו"י: 'אין עדיין הסכם - צריך לשמור על מטות הבחירות' • על הרב יגאל רוזן: "לא חושב שזה מכובד שמישהו אומר על האדמו"רים הקדושים שלנו שלא יודעים מה החוק אומר" • לגלג על לפיד: "רוצה שנחשוב 5 דקות איך אפשר להיות חברים שלו" • "גבי אשכנזי גם לא אוהב אותנו"
אריה ריבקינד
י"ז אייר התשע"ט / 21.05.2019 22:35

סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן, מחה הערב (שלישי), בכנס של אגודת ישראל ב’חפץ חיים’ לסיכום מערכת הבחירות, על דבריו המזלזלים של הרב יגאל רוזן, ראש ישית ‘אור ישראל’ כלפי הרבי מגור ומועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

חרדים 10 מגיש את נאומו:

“ברשות חברי, הרב פרוש, הרב טסלר, הרב איכלר… כל המכובדים, כל אלו שעסקו בבחירות האחרונות, הגם שאין לי בשורה טובה שנגמר ההסכם הקואליציוני ואם תשאלו אותי, צריך עדיין לשמור על מטות הבחירות – כן. אנחנו לא גמרנו עד לרגע זה את הנושאים הבוערים: גיוס, שבת, חינוך, מדבר על היסודות. אנחנו באמצע, בשיא המשא ומתן”.

ליצמן הדגיש: “אנחנו נשאיר את הנוסח של מועצת גדולי התורה, שום דבר לא נשנה. גם בנושא הגיוס, גם בנושא השבת גם בנושא החינוך. נקבל מהם את העקרונות וזה בדיוק מה שנעשה. אני יודע שפה ושם יש אנשים שמערערים, אנחנו נעשה רק מה שמועצת גדולי התורה תגיד”.

על דבריו של הרב רוזן אמר: “מסרו לי שאחד הרבנים אמר שחברי מועצת גדולי התורה לא מבינים את החוק. אני במקומו, אני חייב למחות על הדברים האלו… האדמו”רים הקדושים, חברי מועצת גדולי התורה, יודעים לייעץ על ניתוחים, על כל דבר ששואלים אותם…ולכן אני לא חושב שזה מכובד שמישהו אומר על האדמו”רים שלנו שלא יודעים מה החוק אומר… מציע לו להיזהר בדבריו…”

בדבריו הבהיר כי אין משבר בשיחות: “אנחנו מסורים לראש הממשלה, יש משמעת אצלנו, מה שמבקשים אנחנו עושים בדרך כלל, ולכן הם צריכים לדעת שגם אנחנו דורשים מהם, מכל אלו שנמצאים בקואליציה, שיכבדו את הדרישות שלנו… יש בחוץ כל מיני ספינים. אנחנו כחברי כנסת, שימו לב, לא מגיבים על כל מיני דברים, אז אל תאמינו לכל מה שאתם שומעים. לא יודע, ווטסאפים, שמוטסאפים, לא יודע אם אתם יודעים את השם…”

הוא הדגיש: “יש משא ומתן, הרבנים יהיו מרוצים – נחתום, לא יהיו מרוצים – אנחנו לא מפחדים ללכת לבחירות. חד משמעית. כרגע זה שיא המשא ומתן, זה לא משבר, וצריך להיות זהיר לא לדבר ולא להגיד הרבה, נמשיך במשא ומתן.

כנס אגו”י. צילום: באדיבות המצלם

“בנושא של דיור יש בעיה אחרת… זה לא מהיום למחר, אנחנו חייבים פתרון, דיברנו על מענקים לדירות יד שניה ומעבר לכך אנחנו צריכים עוד פתרונות דיור. יש הצעות לא שטחים שהולכים לבנות לא יודע איפה, אין לי כרגע משהו מיוחד שאפשר לבנות על זה. אם יש לכם רעיונות אפשר להביא את זה לחבר כנסת ולהציע”.

הוא תקף את סיעת כחול לבן: “האופוזיציה כרגע, גם הצדיקים שבהם, במרכאות, לא אוהבים אותנו. אני שמעתי נאום, לא שמעתי את הנאום, אבל שמעתי את ההקלטה של זה, של אשכנזי, בבית כנסת חדש, גם לא אוהב אותנו. גם דיבר נגדנו…

“לפיד רוצה שאנחנו נחשוב חמש דקות, ככה הוא מציע לנו. הוא הזיק לנו שנתיים, עשה כל החוקים נגדנו, כסף, הכל, והוא רוצה שאנחנו נחשוב 5 דקות איך אפשר להיות חברים שלו”.

ליצמן הבהיר כי יהיה שיוויון בתפקידים: “תפקידים ראשונים אנחנו יודעים זה גפני ואני, כספים ובריאות, התפקידים האחרים אנחנו לא יודעים עדיין. דבר אחד אני רוצה שיהיה ברור – אנחנו נעמוד על זה שיהיה שוויון בין אגודת ישראל לדגל התורה. גם בשלישי ורביעי, גם בחמישי ושישי… אנחנו מתנהגים יפה ועובדים יחד יפה ואני בטוח שבעזרת ככה זה ימשיך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות