ההסכם באלעד מוכיח: ‘דגל’ ושס הפרו הסיכום עם צברי I חשיפה

ברק צברי, חבר מועצת אלעד, מגיב על ההסכם הקואליציוני שחתמה ש"ס עם פרוש באלעד - תוך הפרת הסכם עמו • "מי היה מאמין שאחרי הדרך הארוכה ובסיומה הממונה והאחדות - תגיע מיד החוסר נאמנות. בהחלט מעשה בזוי וראוי לכל גינוי" • ומה הוא עונה על השאלה: "איך אתה מרגיש?"
אריה ריבקינד
י"ד אייר התשע"ט / 19.05.2019 19:15

תנועת ש”ס באלעד חתמה בשבוע שעבר על הסכם כניסה לקואליציה של ישראל פרוש באלעד.

בעקבות החתימה על ההסכם פרסמו אגודת ישראל וש”ס הודעה משותפת בה נאמר:

“בשורה משמחת מאלעד. בדקות אלה נחתם הסכם קואליציוני בין ראש העיר אלעד מטעם אגודת ישראל הרב ישראל פרוש לבין סיעת ש”ס”.

בהודעה נאמר עוד: “על פי ההסכם, ימונה ממלא מקום ראש העיר מטעם סיעת ש”ס וכן ימונו מספר תפקידים נכבדים לסיעת ש”ס, אשר בהם יוכלו לשרת את העיר בשותפות”.

עוד קודם לכן נחתם הסכם בין אגו”י ל’דגל’, ויו”ר סיעת ‘דגל’ המקומית, אבי שטרן, מונה כבר בערב פסח לסגן ראש העיר, זאת למרות שעדיין לא נחתם אז ההסכם.

מי שנותר מחוץ לקואליציה העירונית הוא ברק צברי, יו”ר סיעת יש”י, למרות שש”ס ו’דגל’ חתמו עמו על חוזה, לפיו לא ייכנסו לקואליציה בלעדיו.

בהסכם – הנחשף כאן בחרדים 10 לראשונה – מתאריך ז’ חשוון תשע”ט, עליו חתמו יצחק פינדרוס מטעם ‘דגל’, וצוריאל קריספל מטעם ש”ס, נכתב בסעיף 7:

“הסיעות מתחייבות כי לא יכנסו לקואליציה עתידית, בלי הסכמות כל הצדדים”.   

.

בערב שבת התייחס ברק צברי, חבר מועצת העיר אלעד, לראשונה לכניסת סיעת ש”ס לקואליציה העירונית.

במכתב ששיגר לתושבי העיר – כתב צברי:

“היה וישנו הסכם משולש החתום על ידי נציג ‘דגל’, חבר הכנסת יצחק פינדרוס, נציג ש״ס צוריאל קריספל ועבדכם הנאמן, שבו כולם מחוייבים להיכנס לקואליציה רק בהסכמת כל הצדדים. ההסכם נחתם בהכוונתם ובשליחותם של גדולי הדור”.

הוא הוסיף: “כולכם ראיתם את התמונות אצל חכם שלום הכהן (ספק אם הודיעו לו על ההפרה הבוטה). ניסיתי להבליג ולא להגיב, כי אנו מקבלים את הטוב ומה שנראה פחות טוב באהבה ובהודאה לבורא עולם.

“אך לאור הפניות המרובות של רבנים ספרדים במיוחד, מנהלי תלמודי תורה והמון תושבים – החלטתי לפרט קצת יותר מהרגיל, כי לכם הציבור מגיע לדעת”.

צברי מתייחס להפרה של ‘דגל’ בקצרה ואומר: “נכון, עשינו דרך ארוכה ונאמנה עם תנועות ש״ס ו’דגל’. הבגידה של כמה עשבים שוטים ב’דגל’ בהתחלה, והניסיון הציני לשחק בין גדולי הדור שלהם זה מעשה שמגלה טיפה מן האמת ודרכם הנלוזה”.

על ש”ס הוא כותב: “צר לי יותר על תנועת ש”ס הקדושה שבגדה והפרה את ההסכם ונכנסה לקואליציה ללא הסכמתי. אין לי ספק שהעסקנים לא התייעצו ולא אמרו לגדולי הדור על הפרת ההסכם, וכך התנועה שחרטה על דגלה לדאוג לשקופים היא הראשונה שרמסה את השקוף”.

לדבריו, מדובר “בהחלט במעשה בזוי וראוי לכל גינוי. היום נוכחנו לדעת שהכרת הטוב ונאמנות להסכמים אינם דרכה של תנועת ש”ס ושלוחיה, ואני כותב זאת בצער רב. מי היה מאמין שאחרי הדרך הארוכה ובסיומה הממונה והאחדות – תגיע מיד החוסר נאמנות. בהחלט מאכזב מאוד!”

צברי טוען: “ש”ס בבגידה זו הכשירה את מעשי הבגידה של חברי ש״ס בעבר בהווה ובעתיד. יידעו כולם שש”ס בגדה באלה ששכבו למענה – ויזהרו”.

בשלב זה יו”ר סיעת יש”י מתייחס לפן האישי וכותב: “כולם שואלים – איך אני מרגיש?

“אז ככה: שמח מאוד שלא אשמש כחותמת גומי למעלליו של אדון פרוש; שמח מאוד שנבחרתי להיות היחידי שיצביע על פי צו מצפונו הנקי, ושבכל החלטה אראה את המשפט הבא מולי ‘שיויתי ה׳ לנגיד תמיד’, ובסיעתא דשמיא אקדש שם שמיים.

“לצערי, בעלמא דשיקרא שאנו חיים בו היום, נראה בראייה צרה ונבובה שהפרסום והשקר שולטים, ולעומת זאת הצלחה ויושרה נמדדים לאורך זמן וצריך סבלנות גם שחובטים בך.

“יהיו כאלה שיאמרו ‘אמרנו לך’ או ‘עד כמה הוא תמים’, אך חברים – אנו גאים שעשינו הכל בהכוונת גדולי הדור. עם ישראל ומנהיגיו האמיתיים תמיד היו מעטים מול רבים ותמיד עמדו איתנים וחזקים. משמיים בחרו לנו אתגר וניסיון יותר קשה ואנו נעמוד בו. אין לי ספק שננצח בדרכנו ואמת מארץ תצמח”.

צברי מבטיח: “תושבים יקרים, נמשיך לשמש כאוזן קשבת ולהילחם בשבילכם על עוולות, אפליות וכל נזק שייגרם לכם – גם מהאופוזיציה”.

תנועת ש”ס וח”כ יצחק פינדרוס לא הגיבו על הטענות נגדם. חרדים 10 יפרסם את תגובתיהם לכשיתקבלו.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברק יצאת אציל !!
    19/05/2019 21:04
    אביתר
  1. כולנו מאחוריך ! חארות יש בכל מקום. אל תתייאש !

  2. עסקנים הם גלמים שקמים על יוצרם.רבני מפלגות צריכים הסכמה של עסקן
    20/05/2019 08:02
    אברהם
  3. עסקנים הם גלמים שקמים על יוצרם.רבני מפלגות צריכים הסכמה של עסקן

  4. אתר של קורח רשעים אין לכם חלק בתורת ישראל
    20/05/2019 17:07
    דוד ברדה
  5. אתם אולי נוצרים אבל לא יהודים שקרנים עלובים