סקר וואלה: גוש השמאל מתחזק, כחלון וגשר בחוץ • החרדים רק 11

כחול לבן חוזרת להוביל עם 30 מנדטים מול הליכוד שמקבלת 29 • גם מפלגת העבודה מתחזקת ל-10, מרצ ל-6 ורע"מ-בל"ד עם 4 • כולנו של משה כחלון וגשר של אורלי לוי אבקסיס - מתחת לאחוז החסימה • יהדות התורה עם 6, ש"ס עם 5
חרדים 10
כ"ז אדר ב' התשע"ט / 03.04.2019 18:18

5 ימים לבחירות – הסקר האחרון של ‘וואלה’: מסקר וואלה ומכון Panels Politics בראשות מנחם לזר שפורסם היום (רביעי) עולה כי הקרב בין הליכוד וכחול לבן צמוד מאוד, ויוכרע על ידי המפלגות הקטנות שיעברו או לא יעברו את אחוז החסימה.

כחול לבן חוזרת להוביל בסקר עם 30 מנדטים, לעומת הליכוד שנחלש בשני מנדטים לעומת הסקר של שבוע שעבר – ומקבל  29 מנדטים בלבד.

מהסקר עולה כי בשבוע האחרון חלה התחזקות בגוש שמאל: מפלגת העבודה עולה במנדט אחד ל-10 מנדטים, מרצ במנדט אחד ל-6, ורע”מ-בל”ד עוברת לראשונה בסקר וואלה את אחוז החסימה עם 4 מנדטים; יחד עם חד”ש-תע”ל  שמקבלת 8 מנדטים, גוש השמאל  עומד על 58 מנדטים.

מדובר בהתחזקות לעומת הסקר שפורסם בשבוע שעבר בו היה הפער  68 מנדטים לגוש הימין ו-52 לגוש השמאל.

עם זאת, לגוש הימין יש יתרון: מלבד הליכוד שמקבל 29 מנדטים, איחוד מפלגות הימין יציבים עם 7 מנדטים, והימין החדש ויהדות התורה עם 6 כל אחד.

זהות של משה פייגלין וש”ס עם 5 מנדטים כל אחת.

ישראל ביתנו עם 4 מנדטים.

כולנו של משה כחלון וגשר של אורלי לוי-אבקסיס – לא עוברות את אחוז החסימה. כחלון קרוב אליו מאוד במתחם הטעות הסטטיסטית (2.9%) ואילו לוי קצת יותר רחוקה עם 2.1%.

עוד עולה מהסקר כי בשבוע האחרון הפער בין נתניהו וגנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה הולך ומצטמצם – 48% מהמשיבים סבורים שנתניהו מתאים יותר להיות ראש ממשלה ואילו 35% חושבים שגנץ – לעומת 53% ו-30% בהתאמה מהשבוע שעבר.

מכל הסקרים שפורסמו בשבועות האחרונים בכלי התקשורת עולה תמונה ברורה: המפלגות הקטנות הן שיכריעו את זהותו של המנצח שירכיב את הממשלה הבאה. לפי ההערכה, לפחות 6-5 מפלגות מתנדנדות באזור אחוז החסימה.

בסקר וואלה! NEWS האחרון לפני הבחירות, שנערך על ידי פאנל אינטרטי של 1,005 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית והערבית בישראל עם טעות דגימה של 3.4%.

מהסקר הנוכחי עולה כי מחצית מהציבור מתנגדים לממשלת אחדות (49%) ואילו רק 33% אמרו שהם תומכים ברעיון.

מבין אלה שאמרו שהם תומכים בממשלת אחדות, 51% סבורים שנתניהו הוא שצריך לעמוד בראש ואילו 39% שדווקא גנץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות