“הפקיר חיילים בשטח”: אם שכולה נגד צירוף הרב רפי פרץ לבנט-שקד

לאה צוריאנו, אמו של לוחם 669 שנהרג בתאונת אימונים בשנת 1992, זעמה על הדיווח לפיו הרבצ"ר לשעבר, שהיה קברניט המסוק, מחוזר על ידי בנט ושקד: "אדם שהשאיר שני חיילי צה"ל בשטח לא ראוי להיות איש ציבור"
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשע"ט / 02.01.2019 11:18

לאה, אמו של לוחם יחידת 669 גיל צוריאנו ז”ל שנהרג בתאונת אימונים בשנת 1992 המוכרת כ”אסון הכבל”, הגיבה הבוקר (רביעי) בתכנית ‘הבוקר הזה’ לדיווח ברשת ב’ אתמול, לפיו נפתלי בנט ואיילת שקד פנו לרבצ”ר לשעבר, הרב רפי פרץ, והציעו לו שיבוץ במפלגת הימין החדש.

“אני מוחה על הצטרפותו לפוליטיקה, זה תמוה מאוד”, הבהירה צוריאנו ברשת ב’. “פרץ לא ראוי להיות איש ציבור, מדובר באדם שהפקיר שני חיילי צה”ל בשטח”.

פרץ היה קברניט מסוק היסעור שמפתחו נפלו שני לוחמי היחידה, לאחר שהכבל שקשר אותם נקרע.

מדוח ועדת החקירה המיוחדת, שהוגש חמש שנים לאחר האסון, בעקבות לחץ המשפחות, עלה כי הטייס הורה לחמישה אנשי צוות שהיו במסוק – חלקם חובשים – שלא לצאת ולסייע לשני החיילים, על מנת “למנוע מהם פגיעה מורלית למראה חבריהם שנפצעו”.

כ-45 דקות לאחר מכן הגיע מסוק החילוץ ושני הפצועים הוטסו לבית החולים סורוקה בבאר שבע – שם נקבע מותם.

“הוא ישב במסוק 20 מטר לידם ולא נתן לשבעה אנשים להעניק טיפול לפצועים, רק כדי שלא ייחשפו לזוועה”, אמרה צוריאנו. “הוא יכול היה להטיס אותם לסורוקה ואולי זה היה מציל את חייהם”.

האם הוסיפה: “אני מתפלאת על השרים שנותנים לו להיות נבחר ציבור. השופט וינוגרד אמר שהוא מתפלא שפרץ אפילו לא יצא מהמסוק להחזיק את ידיהם של הפצועים. גם אם חשבנו להצביע לבנט ושקד – לא נצביע. השרים צריכים לבדוק את מי הם מצרפים לרשימה. זה אדם שלא עשה את תפקידו וקיבל על כך נזיפה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות