הצהרת תובע נגד ‘היהלומן’ שעקץ חרדים: נגבו עדויות מ-20 קורבנות

תושב אשדוד, בן 46, חשוד בביצוע עבירות 'עוקץ' מתוחכמות כלפי אזרחים תמימים ברחבי הארץ, בסכום מצטבר של מעל 130 אלף שקלים • תכשיטים ויהלומים שהפקיד כערבון התגלו מאוחר יותר כמזויפים
חיים טוויל
י"א כסלו התשע"ט / 19.11.2018 17:26

המשטרה הגישה היום (שני) הצהרת תובע כנגד תושב אשדוד, בן 46, החשוד בביצוע  עבירות ‘עוקץ’ מתוחכמות כלפי אזרחים תמימים ברחבי הארץ, בשווי עשרות אלפי שקלים – כאשר הציג עצמו כיהלומן.

החקירה הסמויה נפתחה לפני כחודשיים, לאחר שהתקבלו במשטרה תלונות באזור ירושלים ומרכז הארץ, לפיהן המתלוננים ‘נעקצו’ בידי אדם אשר פנה אליהם ברחוב, והציג עצמו בפניהם כיהלומן העומד לקראת ביצוע עסקה גדולה.

חקירת המשטרה הסמויה חשפה את זהותו של החשוד ודפוס פעולתו המתוחכם: על פי החשד הוא התמקד בעיקר באזורים ושכונות של הציבור החרדי, ושאל את העוברים ושבים היכן יכול למצוא רב כדי להתייעץ עמו על ‘היתר עסקה’, בקשר לעסקה גדולה שהוא עומד לבצע.

בשלב זה, לאחר שיצר עניין הנוגע לעסקיו, הצליח על פי החשד להוציא במרמה אלפי שקלים מכל אדם, ובסכום מצטבר של מעל 130 אלף שקלים.

עוד עלה, כי על פי החשד, כי כדי לעורר אמון בקרב ה’נעקצים’, הציע להם החשוד כערבון לכספם “שהלוו” לו לביצוע העסקה, תכשיטים ויהלומים שהתבררו מאוחר יותר כמזויפים.

ביום 4.11, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו חוקרי המשטרה את החשוד וערכו חיפוש בביתו, במהלכו תפסו מספר מכשירים ניידים וכרטיסי סים שעל פי החשד שימשו אותו בביצוע העבירות.

במהלך החקירה אותרו ונגבו עדויות מ-20 קורבנות שהחשוד הונה בכל רחבי הארץ.

היום, בסיום החקירה הוגשה הצהרת תובע על ידי הפרקליטות ומעצרו של החשוד הוארך על ידי בית משפט עד ליום 22.11.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות