הריסת בית הכנסת של הקיצוניים: ‘למה שותקים? אפליה נגד חרדים’

אחרי הריסת בית הכנסת בשכונת שמואל הנביא בירושלים - אומר יו"ר מאוחדים וחבר מועצת העיר אריה קינג: "בחמש שנים בלבד, הרסה עיריית ירושלים 13 בתי כנסת, כשמנגד מתוך 56 מסגדים לא חוקיים - לא נהרס אף לא מסגד אחד"
אריה ריבקינד
י"ח אלול התשע"ח / 29.08.2018 18:58

לאחר עשרים שנה: אתמול (שלישי) הרסה מחלקת הפיקוח של עיריית ירושלים את בניין בית הכנסת בשכונת שמואל הנביא, לאחר שפעל ללא היתרים.

מדובר בבית כנסת של קיצונים, שנבנה לפני למעלה משני עשורים, בחצר הצמודה לבית מגורים.

מי שמתרעם על ההחלטה להרוס את בית הכנסת הוא יו”ר מפלגת מאוחדים וחבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג: “עמדתי בנושאי אכיפה ידועה היטב. חוק צריך לשמור, וכשמפרים אותו צריך לאוכפו.

“עם זאת, מדובר בהתנהלות של איפה ואיפה מתמשכת של עיריית ירושלים בכל הנוגע למדיניות האכיפה של בנייה בלתי חוקית בירושלים. המספרים זועקים לשמיים ומעידים כי מדובר במדיניות מפלה על רקע דתי ואתני, כאשר כל בנייה בלתי חוקית הנוגעת ליהודים נאכפת בחומרה, ומנגד לא קיימת כלל מדיניות אכיפה כנגד הבנייה הערבית במרחבי ירושלים”.

קינג מעגן את דבריו במספרים:  “בקדנציה החולפת, בתקופה של חמש שנים בלבד, הרסה עיריית ירושלים 13 בתי כנסת ובתי מדרש, כשמנגד מתוך 56 מסגדים לא חוקיים שידועים לעירייה -מבלי להתייחס לאלו שאינם ידועים – לא נהרס אף לא מסגד אחד”.

עוד הוא מדגיש: “מתוך 30 חברי מועצה בעיריית ירושלים, 14 מוגדרים חרדים. איך לא נשמע קול זעקה מצדם על המדיניות הגזענית של העירייה כנגד יהודים, כשאתמול בבוקר עוד התפללו בבית הכנסת תושבי שמואל הנביא, מקום שבו במשך עשרות שנים נשמע קול התורה, והיום קול התפילה וקול התורה נדם?

“כאשר מתבצעת אכיפה סלקטיבית אך ורק נגד סממנים של יהדות ובדגש על מבני ומוסדות קודש, אז אין מקום לאכיפה כלל. מדוע? כי ממדיניות חד-צדדית שכזו נוטף ריח אנטישמי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות