“עוזבים את י-ם כי היא מתחרדת”: היועץ של כרזת ההסתה לא מתחרט

יהושוע מור יוסף, היועץ האסטרטגי של סיעת הבית היהודי בירושלים, לא מתחרט על המודעה האנטי חרדית שהשיק הבוקר - ומיד נגנזה • איציק אלרוב "גדל כאן דור של חרדים חצופים. חצופים במובן טוב. כשצריך, מחזירים מנה אחת אפיים. כיף גדול"
אבי כץ
כ"ו אב התשע"ח / 06.08.2018 21:47

יהושוע מור יוסף, היועץ האסטרטגי של קמפיין הבית היהודי בירושלים, לא מתחרט על המודעה שפרסמה הסיעה היום (שני) – והסיתה נגד הציבור החרדי.

“לפעמים טוב להקצין עמדות כדי לעורר שיח. המודעה אולי הייתה חריפה מדי ופרובוקטיבית אבל סביב זה אפשר לפתח את השאלות המרכזיות”, טוען מור יוסף בשיחה עם ערוץ 7.

נור יוסף הבהיר כי המטרה לא היתה מתקפה על הציבור החרדי: “אני לא נגד חרדים, הם בני ברית שלנו בהרבה מובנים. אבל צריך לקחת אחריות על כלל ירושלים. אנחנו לא מתעסקים במתקפה, אלא באיך יראה ההרכב הבא של עיריית ירושלים ולמי יהיה את הכוח. כל ראש עיר שייבחר יהיה זקוק לחרדים ולכן צריך מולו ציונות דתית חזקה בקואליציה כדי שהיא תדאג לכלל ישראל”.

לדבריו, מצב בו ראש העיר תלוי בחברי המועצה החרדים אינו בריא לעיר. “היום החרדים מאוד דומיננטיים בירושלים והתוצאה היא שהציונות הדתית והציבור הכללי עוזבים את העיר. הכוח היחידי שיכול לשמור על ירושלים כבירת ישראל ולא כבירת הדתיות, זו הציונות הדתית. ככל שנהיה יותר חזקים, כך ירושלים תהיה פתוחה יותר לכולם – לחילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים”.

איש היח”צ החרדי, אבי בלומנטל, הגיב בהומור על ההסתה:

ואיציק אלרוב, איש מחאת הקוטג’, הגיב: “אישית, הקמפיין הזוועתי של הבית היהודי בירושלים משמח אותי. בעבר החרדים היו למרמס. קמפיינרים לא נדרשו ליצירתיות. ‘תדביק זקן ופאות וזה יעשה ת’עבודה’. לא עוד. גדל כאן דור של חרדים חצופים. חצופים במובן טוב. מורידים להם את הראש, הם מרימים חזרה. וכשצריך, מחזירים מנה אחת אפיים. כיף גדול”.

בתוך כך, היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, אלי מלכא, הורה שלא לפרסם את תמונות הקמפיין על לוחות המודעות העירוניים.

מהעירייה נמסר: “היועץ המשפטי לא אישר את התמונות כפי שבמודעה, עם הלבשת מגבעת ופאות למצולמים”.

לדבריו, מדובר בפגיעה במצולמים. “מדובר בפגיעה בכבוד ובדימוי של האישים וביצירת קריקטורה שיש בה עיוות לא הולם שלהם”, הבהיר.

הבוקר (שני) פרסם העיתון ידיעות אחרונות את המודעה, בה נראים שלושת המועמדים המובילים לראשות העיר, כאשר לתמונתם בוצע עיבוד פוטושופ והודבקו להם פאות.

מתחת לתמונות הופיע הסלוגן: “רק בית יהודי מנצח יבלום את השפעת החרדים”.

עם פרוץ הסערה, הודיעו בבית היהודי כי הם גונזים את הקמפיין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ירושלים המתחללת!
    08/08/2018 09:33
    הלנה
  1. במקום מתחרדת, יש לומר: מתחללת!!
    עוד לא עבר שבוע ממצעד הגאווה בירושלים ואת העלייה לרגל של הקהילה הגאה בתשעה באב לדרוש רחם להשכיר, קשה מאוד לשכוח.
    מי אשם תשאלו? כל מי ששתק/שותק/ישתוק, בלי יוצא מן הכלל!