בתוך שעה: כ-50 רקטות ופצמ”רים – כ-30 יורטו • 3 חיילים נפצעו

לאחר גלי תקיפות של חיל האוויר ברצועת עזה, פתחו המחבלים בירי רקטות מאסיבי על עוטף עזה, אשקלון ואופקים • דובר צה"ל: "האזרחים בעוטף עזה ראו יכולת חדשה של כיפת ברזל לטפל במרגמות" • שלושה חיילים נפצעו מרסיסי רקטה • חלקי רקטות יורטו בשדרות ונפלו בחצר של בית ספר
חיים טוויל
ט"ו סיון התשע"ח / 29.05.2018 15:12

אחרי מטח פצצות המרגמה שנורה לעבר ישובי עוטף עזה הבוקר (שלישי), ותגובת חיל האוויר, בשעות הצהריים נשמעו אזעקות ‘צבע אדום’ נוספות  במועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון, לכיש וגם אופקים – כאשר מחבלים מרצועת עזה שיגרו בתוך שעה כ-50 רקטות ופצ”מרים לעבר ישראל.

כיפת ברזל ביצעה עד כה  כ-30 יירוטים מוצלחים.

במקביל, חיל האוויר מבצע תקיפות נרחבות נגד יעדים של הג’יהאד האיסלאמי וחמאס ברצועת עזה.

מעיריית שדרות נמסר כי חלקי רקטה שיורטה פגעו בחצר בית ספר בעיר, אין נפגעים. בשדרות נגרם נזק קל למכונית בשל רסיסי מיירט.

שלושה חיילים נפצעו מרסיסי רקטה שנורתה לעבר מועצת אשכול. הם מטופלים על ידי כוחות ההצלה ומפונים לבית החולים.

דובר צה”ל מסר: “בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח רצועת עזה לדרום הארץ. מערכת כיפת ברזל יירטה חלק מהשיגורים.

“חייל צה״ל נפצע באורח בינוני ושני חיילי צה”ל נפצעו באורח קל מהשיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום. החיילים מפונים לקבלת טיפול רפואי בבית חולים”.

דובר צה”ל תא”ל רונן מנליס אמר לרשת ב’: “התקיפה היום הייתה רחבה והיא תימשך ותתעצם ככל שנדרש. ”אין כוונה להמשיך את הירי הזה ולפגוע בתחושת הביטחון של תושבי העוטף. האזרחים בעוטף עזה ראו יכולת חדשה של כיפת ברזל לטפל במרגמות”.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון: “כנציג של המערכת האזרחית אני מביע הערכה רבה לצה”ל הן מרמת החטיבה האוגדה והפיקוד, שכן המפגשים התכופים והעדכונים ההדדיים מגבירים את האמון ההדדי והעברת המסרים מתרחשת באופן מיידי, דבר המאפשר לנו להעביר את המסרים המהימנים לתושבים, דבר שמסייע לנו לחזור באופן מהיר ויעיל לשגרת החיים.

“הערכת המצב היא שהמתיחות עשויה להימשך בשעות הקרובות ועל כן ההנחיות הן לתושבים באזור עוטף עזה הרחוקים עד 7 ק”מ מהגדר להיות באזורים עם מרחבים מוגנים. לפי שעה, שגרת החיים נשמרת”.

המשטרה מבקשת מהציבור שלא להתקרב למקומות שבהם התפוצצו רקטות בדרום הארץ, עד לסיום הטיפול בזירה.

ראש הממשלה נתניהו יקיים הערב התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון ליברמן, הרמטכ”ל איזנקוט ושאר ראשי מערכת הביטחון.

נעצרה ספינה שהפרה הסגר הימי

אחר הצהריים עצר כוח צה”ל ספינה פלסטינית ועליה כ-17 מפליגים שהפרה את הסגר הימי. העצירה בוצעה ללא אירועים מיוחדים. לאחר בידוק וסריקה של הסירה והמפליגים על-ידי הכוחות, הספינה תיגרר לבסיס חיל-הים באשדוד.

באם יהיה צורך, העמיד צה”ל כוחות רפואה לטיפול בחולים או נכים שהיו על הסיפון. בהמשך ולאחר המשך בירור יושבו הפלסטינים לעזה.

דובר צה”ל תא”ל רונן מנליס אמר כי ”ארגון הטרור חמאס, שעומד מאחורי ניסיון הפרת הסגר הימי, מנסה להציג מצג ציני שבסופו של יום יכול ויפגע באזרחי עזה ובסיוע המוכנס לרצועת עזה על-ידי מדינת ישראל ומדינות נוספות בעולם.

”הסגר הימי הוא סגר ביטחוני הכרחי וחוקי שהוכר שוב ושוב על-ידי העולם והאו”ם, לשמירה על ביטחון מדינת ישראל וגבולותיה הימיים, המגן מפני טרור והברחת אמצעי לחימה. צה”ל ימשיך לאכוף אותו ולהגן על גבולותיה הימיים של מדינת ישראל ועל אזרחיה”, הדגיש דובר צה”ל.

 ליברמן: החשבון רק הוגש להם

ג’ייסון גרינבלט, שליח ארה”ב למזרח התיכון: “ראויים לכל גינוי – פגזי המרגמה שנורו מרצועת עזה אל עבר גן ילדים וקהילות בישראל! חמאס נכשל, כל שביכולתו להציע זה טרור. הפלסטינים בעזה זקוקים למנהיגים אמיתיים שינסו לפתור את הבעיות האמיתיות של עזה כמו מים, כלכלה ועוד”.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: “היום בצהריים תקפנו תשתיות טרור, כולל מנהרה נוספת, ברחבי עזה בצורה מאסיבית ועוצמתית. חמאס והג’יהאד האיסלאמי כבר משלמים מחיר כבד והחשבון רק הוגש להם. אין לנו שום כוונה לעבור לסדר היום או להכיל את האירוע”.

בצהריים דווח כי מטוסי חיל האוויר ביצעו תקיפות נרחבות נגד יעדים  הקשורים לארגוני הטרור ברצועת עזה.

צה”ל ביצע שלושה גלים של תקיפות, במהלכן הותקפה גם מנהרה במרכז רצועת עזה,  מתקנים של הג’יהאד האיסלמי וחמאס – מוצבים ובסיסי אימונים במרכז ודרום הרצועה. כמו כן, הותקפו שלושה מתקנים שמשמשים את הכוח הימי של חמאס בקו החוף.

מדובר בתגובה למתקפה של כ-30 פצצות המרגמה שנורו הבוקר מרצועת עזה לעבר ישובי עוטף עזה.

אחת מפצצות המרגמה פגעה סמוך לגן ילדים וגרמה נזק. הילדים טרם הגיעו לגן כאשר התרחשה הפגיעה.

מוקדם יותר היום הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיגורים מרצועת עזה ואיים: “נגיב בעוצמה רבה על המתקפה. ישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שמנסה לפגוע בה ואנו רואים בחמאס כנושא באחריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות