בגלל ‘המידע המודיעיני’: המדינה ביקשה לדחות הבחירות לרבנות בלוד ב-3 חודשים

פרקליטות המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות בשלושה חודשים נוספים את הדיון בעתירות שהוגשו נגד הליך הבחירות לרב העיר לוד - בכדי שהפרקליטות תוכל לבחון עד תום את "המידע המודיעיני" שהגיע לידי המשרד לשירותי דת
אריה ריבקינד
ב' אב התשע"ז / 25.07.2017 18:20

גלויברמן נגד רביבו: פרקליטות המדינה מבקשת לדחות בעוד שלושה חודשים, את הדיון בעתירות שהוגשו בסוגיית הבחירות לרבנות העיר לוד -שהיו אמורות להתקיים בכ”ט בתמוז.

הפרקליטות נימקה את הבקשה לדחות את הבחירות בכדי שיתאפשר לה לבחון עד תום את “המידע המודיעיני” שהגיע לידיה לפני כשבועיים, ובטענה כי ההליך המינהלי עלול להפריע להליך פלילי עתידי.

כפי שדווח בחרדים 10, בית המשפט העליון, בהרכב של שלושה שופטים, אשר דן לפני כשבועיים בשתי עתירות שהוגשו נגד ראש העיר יאיר רביבו, קבעו כי הבחירות לתפקיד רב העיר יידחו עד לקבלת החלטה בנושא על ידי בית המשפט, לאחר שהפרקליטות הודיעה כי “לידי המשרד לשירותי דת הגיע מידע מודיעיני  שיש לו השלכה על הליך הבחירות לרב העיר לוד”.

רב שכונת גני יער, הרב שמעון מאיר ביטון – המתמודד בבחירות, הגיש בתגובה בקשה לבג”ץ להתיר את פרסום החומר המודיעיני, ובג”ץ קבע כי על המדינה להשיב בתוך עשרה ימים לבקשה.

לאחר מכן ביקשה הפרקליטות להאריך את הזמן ביומיים נוספים – עד היום, עת הפרקליטות הגישה בקשה, כאמור, לקבלת דחייה של שלושה חודשים נוספים.

בתגובה לבקשה העניק בית המשפט לרב שמעון מאיר ביטון אפשרות להגיב לבקשת הפרקליטות עד ליום רביעי הבא -ה-2.8.

את העתירות נגד ראש העיר הגישו הרב יעקב גלויברמן והרב אליהו ממן, לשעבר סגן ראש העיר מטעם ש”ס – בטענה להליך לא נקי ופגיעה בטוהר המידות. יצוין כי במהלך ההליך הודח ממן מתפקידו כסגן ראש העיר.

בעתירה טענו השניים כי ראש העיר יאיר רביבו אינו ראוי לקחת חלק פעיל בניהול ההליך כחבר בוועדת הבחירות, מאחר והוא פועל בצורה בלתי תקינה.

בג”צ נוסף הוגש על ידי מספר תושבי העיר שטענו בעתירתם לאי כשירותו של רביבו בשל נגיעה אישית להליך.

על תפקיד הרב הראשי של לוד מתמודדים שני חסידי חב”ד: רב שכונות שרת-רמט בלוד הרב יצחק מוזגורשוילי, ורב שכונת גני יער הרב מאיר ביטון – הנתמך בידי ראש העיר.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה הפלא שחב"ד מטרפדים את הבחירות לרב העיר ?
    25/07/2017 18:52
    חנטרישווילי
  1. הם יעשו כל שביכולתם גם אם הדבר נוגד לחלוטין את ערכי היהדות ודיני התורה בכדי למנוע ממועמד שלא מהחונטה שלהם להיבחר.

  2. אין על הרב גלוברמן
    25/07/2017 21:02
    שלום
  3. והיה כעץ שתול על פלגי מים
    וכל אשר יעשה יצליח.

    לרביהו לא יעזור כלום
    ידו של הרב גלויברמן תהיה על העליונה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   26/07/2017 15:07

      איש ריב ומדון, שאין אף אחד שבאמת תומך בו.
      לבדוק מה קורה עם העמותה שלו “יד ביד” מגלגל מליונים, ומסדר משכורות לכל המשפחה.
      שיכון חבד בלוד לא רואה אגורה ממנו, מאות משפחות של ערבים בלוד, מקבלים ממנו סיוע מדי חודש.