טראמפ ישאיר השגרירות בת”א • בן גביר: להוציא מהמחסן השלטים נגדו

דיווחים בארה"ב: כמו כל קודמיו גם הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ צפוי לחדש פעם נוספת, את צו הדחייה להעברת השגרירות בישראל לירושלים • דובר הבית הלבן: "הנשיא טרם קיבל החלטה בנושא" • גורם בבית הלבן: "זה לא מצביע על שינוי עמדה, אלא רק על שאלה של תזמון"
קובי פינדרוס
ז' סיון התשע"ז / 31.05.2017 21:16

השגרירות נשארת בתל-אביב: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי לחדש פעם נוספת, כפי שעשה בעקביות כל נשיא לפניו מאז 1995, את צו הדחייה להעברת השגרירות בישראל לירושלים – כך מסרו הערב (רביעי) גורמים בבית הלבן לרשת CNN.

מאז שקיבל הקונגרס האמריקני את ההחלטה להעביר את השגרירות לירושלים בשנת 1995, חתמו מדי חצי שנה כל נשיאי ארצות הברית על צו נשיאותי הדוחה את המעבר, משיקולים של ביטחון לאומי.

דובר הבית הלבן שון ספייסר הבהיר אתמול שגם כעת הנשיא טרם קיבל החלטה סופית בנושא.

‎אם הנשיא טראמפ יחתום על דחייה, הוא עשוי להיות מזומן לקונגרס כדי להסביר מדוע העברת השגרירות לירושלים תסכן את הביטחון הלאומי של ארצות הברית.‎

הנשיא טראמפ התחייב במערכת הבחירות שלו לנשיאות להיות הנשיא הראשון שמעביר את השגרירות לירושלים. חרף זאת, טראמפ חושש שהמהלך עלול להזיק ליחסי ישראל והפלסטינים.

גורם בבית הלבן הדגיש כי הנשיא עדיין תומך בהעברת השגרירות לבירה:  “אם הוא חותם השבוע על דחייה נוספת, זה לא מצביע על שינוי עמדה, אלא רק על שאלה של תזמון. זה יהיה ‘מתי’, לא ‘אם'”.

 מי שכבר מחמם מנועים הוא עו”ד איתמר בן גביר, מראשי ‘עוצמה יהודית’, הקורא להנהגת הימין וראשי המתיישבים להתחיל “להוציא מהמחסן את השלטים נגד דונלד טראמפ, הצפוי לחדש את הצו המשהה את העברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים”.

“אין ספק שהעברת השגרירות היא לא חזות הכל, ופוליטיקאים נוהגים להפר הבטחות בחירות שמסרו על ימין ועל שמאל”, אמר בן גביר, “כך שלא נפלתי מהכיסא בנושא זה. גם הפוליטיקאים בישראל לא עשו כל שביכולתם כדי להוביל את המהלך הזה – ומספיק היה להאזין למארק צל, נציג המפלגה הרפובליקנית בישראל שדיבר על כך שהדרג הפוליטי בישראל ביקש שלא להעביר את השגרירות.

“אולם אחרי כל אלה, אי אפשר לנקות את טראמפ מאחריות ולהתנהג כאילו מדובר בדבר טבע. הגיעה השעה להתחיל למתוח ביקורת עליו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות