יהדות התורה נגד ביהמ”ש: “רוצים להחזיר אותנו למבחן עמנואל ב’?”

סיעת יהדות התורה תוקפת את החלטת בית המשפט המחוזי לבצע 'רישום אזורי' בסמינרים בעיר אלעד: "נושא החינוך החרדי מסור כל כולו אך ורק לגדולי ישראל, והם ורק הם קובעים בנושא זה" • ח"כ אורי מקלב: "פסיקות אלו הם התשובה מדוע אנו רואים את בית המשפט כעוין הציבור החרדי"
שרי רוט
ח' אדר התשע"ז / 06.03.2017 19:37

סיעת יהדות התורה פרסמה אחר הצהרים (שני) הודעה חריפה נגד מה שהסיעה מכנה “התערבות בית המשפט בחינוך החרדי”, בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, המחייבת לבצע ‘רישום אזורי’ בעיר אלעד כבר השנה.

בהודעה נאמר: “סיעת יהדות התורה בכנסת הביעה מחאה חריפה וזעזוע על התערבות בית המשפט בחינוך החרדי, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בהחלטת בית המשפט המחוזי על אזורי רישום בעיר אלעד”.

חברי הסיעה הדגישו, כי “מדובר בהתערבות תקדימית של בית המשפט בנושא של רישום בנות לבתי ספר וסמינרים, דבר שיש בו פגיעה חמורה ביותר בחינוך החרדי”.

לדבריהם, “נושא החינוך החרדי מסור כל כולו אך ורק לגדולי ישראל, והם ורק הם קובעים בנושא זה. כל שינוי בתחום זה דינו להידחות על הסף”.

בסיכום הישיבה נאמר, כי “סיעת יהדות התורה תומכת ומגבה את ראש העיר אלעד ומוסדות החינוך שלה להמשיך לחנך את בנות ישראל לפי הדרך שהיתוו מאז ומתמיד גדולי ישראל.

“כמו כן הסיעה מקבלת ותפעל עבור כל החלטה שיקבלו בנושא זה בהתאם להוראות גדולי ישראל”, לשון ההודעה.

ח”כ אורי מקלב הגיב לפסיקת בית המשפט: “בית המשפט מנותק מתנכר ומתנכל. פסיקות אלו הם התשובה מדוע אנו רואים את בית המשפט כעוין את הציבור החרדי. אזורי רישום זה מהות ולא נושא טכני, לא מדובר פה בחלוקת ערכות מגן.

לדבריו, “חינוך ילדינו זה נושא חינוכי ומהותי. האם בית המשפט מבקש להחזיר אותנו למבחן עמנואל ב’?

כפי שדווח בחרדים10, בית משפט המחוזי בירושלים פסק היום כי יש לבצע, כבר לקראת שנת הלימודים הבאה תשע”ח – רישום אזורי בסמינרים בעיר אלעד.

זאת לאחר שבמסגרת עתירה שהגישה עמותת נוער כהלכה, באמצעות עורכי הדין יואב ללום וראובן ביטון, לאחר שבשנת 2015 סוכם בין המדינה, משרד החינוך ועיריית אלעד, כמו גם מוסדות נוספים בעיר אלעד, לבין באי כח העותרים מתווה אשר קובע למעשה איזורי רישום בעיר אלעד – הסכמה שקיבלה תוקף של פסק דין בהסכמת כל הצדדים.

עמותת נוער כהלכה, באמצעות עורכי הדין יואב ללום וראובן ביטון, שעקבו אחר הליך הרישום בעיר אלעד, מצאו כי פסק הדין המוסכם, לא מיושם, תוך שעיריית אלעד מתעלמת מהוראותיו ומבזה אותו.

בעקבות כך הוגשה על ידם בקשה לפקודת בזיון בית משפט. היום ניתנה החלטה הקובעת כי עיריית אלעד מבזה את פסק הדין של בית המשפט המחוזי.

כבוד השופטת נאוה בן אור קבעה כי על עיריית אלעד לפרסם באופן מיידי בעיתונות ובלוחות המודעות הודעה בזה הנוסח:

“החלוקה לשיבוץ תלמידות בסמינרים לבוגרות בית יעקב תהיה חלוקה אזורית. תלמידות מבית הספר בית יעקב באזור העליון באלעד יתקבלו לסמינר ‘דרכי חנה’. כלומר, הסמינר ‘דרכי חנה’ יהיה מוזן מתלמידות בית הספר בית יעקב באזור העליון באלעד.

“תלמידות מבית הספר בית יעקב האזור התחתון באלעד יתקבלו לסמינר ‘לדעת חכמה’. כלומר הסמינר ‘לדעת חכמה’ יהיה מוזן מתלמידות בית הספר בית יעקב באזור התחתון של העיר”.

כמו כן קבעה השופטת נאוה בן אור כי בכל יום שלא יפורסם הפרסום כאמור תחויב עיריית אלעד בתשלום בסך 1000 שקלים ליום.

בעקבות ההחלטה, הרישום שכבר בוצע עד כה לשני הסמינרים בעיר, בו שובצו מרבית בנות ‘בית יעקב’ יבוטל ובמקומו יבוצע רישום איזורי.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    על זה כן תצאו להפגנות גזעניים
    06/03/2017 19:58
    מנור
  1. לא לקבל ספרדיות זו המצווה הכי חשובה … בושה!!!

  2. עמנואל 2? ?
    06/03/2017 21:52
    אלעדנניק
  3. טועה מי שחושב שהולכים פה למאבק של עמנואל 2 מסיבה פשוטה כי אין פה אפליה וגם מר ללום הנכבד לא טען לאפליה טענתו היתה שיש פסק ופסק צריך לקיים וזה גם מה ששהשופטת דנה במהלך כל המשפט וכל נסיון לשנות את הכיוון לאשכנזים ספרדים וכדו’ לא צלח, לפי הבנתי כרגע זה מאבקי יוקרה בין זהבי למשפחת פרוש מי יכופף את מי ואנחנו עומדים בצד וצוחקים/בוכים