יעקב ליצמן נגד רשת סופר־פארם: “מחללים שבת, זה כבר כמו קניון”

חזית חדשה של שר הבריאות יעקב ליצמן: פנה לגורמים משפטיים כדי לברר אילו צעדים אפשר לנקוט נגד רשת 'סופר-פארם' • "מוכרים שם מוצרי ניקיון, צעצועים, מחבתות קוסמטיקה ואיפור- ואפילו ראינו שהם מוכרים ביטוחי נסיעות במבצע. זה בטח לא קשור לתרופות שצריך בדחיפות בשבת"
יוני גרין
י' אדר התשע"ז / 08.03.2017 09:29

שר הבריאות יעקב ליצמן הכריז מלחמה על רשת ‘סופר-פארם’, שלטענתו מחללת שבת בפרהסיה בניגוד לחוק, כאשר ברשת מתבצעת מכירת מוצרים שונים לבית ואפילו ביטוחי נסיעות – זאת תוך שהרשת מנצלת את ההיתר שהוענק לה למכור תרופות בשבת.

לפי דיווח של העיתונאי יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, השר ליצמן אף פנה בימים האחרונים לגורמים משפטיים כדי לבדוק אילו צעדים הוא יכול לנקוט נגד סופר־פארם.

ליצמן טוען כי לרשת ניתן אישור חריג לעבוד במהלך השבת, כדי שאפשר יהיה לרכוש תרופות בעת הצורך, אלא שברשת הרחיבו בשנים האחרונות את המוצרים הנמכרים למוצרים שלהם לא זקוקים לצורך בריאות – ובהם מוצרי קוסמטיקה ואיפור ומוצרים לבית.

בסביבתו של ליצמן אומרים: “מאז האישור למכור תרופות בשבת הם הגדילו את ההיצע, עד כדי שהיום מתנהל שם מסחר כמו בקניון. מוכרים שם מוצרי ניקיון, צעצועים, מחבתות או כרית לצוואר לטיסה – ואפילו ראינו שהם מוכרים ביטוחי נסיעות במבצע. זה בטח לא קשור לתרופות שצריך בדחיפות בשבת”.

בסביבתו של ליצמן יש גם מי שחשב על פתרון אפשרי להגבלת המכירה בשבת לתרופות בלבד, בשיטה שמזכירה את חסימת מכירת החמץ בפסח – אז לצד כיסוי המוצרים נחסמים גם הברקודים שלהם, כך שאי אפשר להשלים את רכישתם בקופה.

ליצמן עצמו אישר אתמול את הידיעה.

במהלך תערוכת בריאות אמר ל’ישראל היום’: “פנו אלי מבתי מרקחת אחרים וטענו שזה פוגע גם בהם. זה כבר לא רק תרופות, זה ממש מסחר בשבת – ואני בוחן כרגע מה אני יכול לעשות בעניין”.

מרשת סופר־פארם נמסר אתמול לישראל היום: “אין תגובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליצמן מכר את השבת בירושלים והוא מנסה לחפות על זה
    08/03/2017 13:13
    מנחם
  1. ליצמן מפקיר את יוחנן ויצמן