החרדים דורשים: שהממשלה תמנע פתיחת חנויות בשבת • בנט לא חתם

ראשי הסיעות החרדיות שיגרו לנתניהו מכתב ובו דרישה למנוע את אישור חוק העזר העירוני שמאפשר פתיחת עסקים בתל אביב בשבת • לצד הדרישה, הבהירו הנציגים: "אין ביכולתנו ובכוונתנו להיות שותפים לפגיעה בכבודה של השבת וברמיסתה כפי שעולה מחוק העזר"
אריה ריבקינד
ו' טבת התשע"ז / 03.01.2017 23:09

ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני שיגרו הערב (שלישי) מכתב משותף לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו דרישה חד-משמעית שהממשלה כולה תקבל החלטה בישיבתה הקרובה לדחות את חוק העזר העירוני שחוקק בתל אביב – המתיר לפתוח חנויות בשבת קודש.

במכתב המשותף כתבו הנציגים החרדים, בין היתר: “אין ביכולתנו ובכוונתנו להיות שותפים לפגיעה בכבודה של השבת וברמיסתה כפי שעולה מחוק העזר האמור ולפיכך, הננו דורשים כי  ממשלת ישראל תקבל בישיבתה האמורה, החלטה ברורה וחד משמעית בדבר אי אישורו של חוק העזר האמור ומניעת פגיעה במצב החוקי הנוהג במדינת ישראל – ‘סטטוס קוו’ – האוסר על פעילות מסחר בשבת. החלטה זו מתחייבת מתוך ההכרה בחשיבותה של השבת ומניעת פגיעה בגדריה”.

הנציגים מציינים את חשיבות שמירת השבת כצווי התורה וכערך מקודש ליהדות עליו מסרו יהודים את נפשם וממונם לאורך הדורות, ומוסיפים גם את הנימוק הסוציאלי: “חוק העזר המוצע חותר תחת עקרון זה, פוגע בזכויותיהם של העובדים הנדרשים לעבוד ביום המנוחה השבועי, יוצר אפליה ומביא לתחרות בלתי הוגנת כלפי סוחרים המבקשים וחפצים לשמור על יום מנוחתם השבועי”.

הנציגים החרדים מבהירים לנתניהו: “מתן אישור לחוק העזר המוצע, מהווה פגיעה בסטטוס קוו, באשר אין חולק כי המצב החוקי הקיים אינו מאפשר פעילות מסחר בשבת”.

בסיעות החרדיות מציינים כי נעשתה פניה לשר החינוך נפתלי בנט שיחתום אף הוא על המכתב – אך יו”ר הבית היהודי סרב.

כזכור, בישיבת פורום ראשי סיעות הקואליציה, העלה השר דרעי את הסוגיה ואמר כי איננו מוכן בשום אופן שהממשלה תחליט לא להחליט, כי אז המשמעות היא שחוק העזר התל אביב ייכנס לתוקפו ויתיר פתיחת חנויות בשבת.

מחר תתקיים פגישה של הנציגים החרדיים עם השר יריב לוין ועם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, זאת על מנת לנסות להגיע לפתרון בנושא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות