16.5 שנות מאסר למחבל שדקר חסיד חב”ד ליד הקניון בפתח תקווה

בית המשפט המחוזי גזר 16.5 שנות מאסר למחבל תאמר ורידאת שביצע פיגוע דקירה בפתח תקווה לפני כשנה • בנוסף נגזר עליו לשלם קנס של 100 אלף שקלים לאבי לנדאו, תושב כפר חב"ד בן 25, שנפצע קל
חיים טוויל
כ"ז חשון התשע"ז / 28.11.2016 14:23

בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (שני) את דינו של המחבל תאמר ורידאת, שהורשע בעבירות ניסיון לרצח של אבי לנדאו, תושב כפר חב”ד בן 25, וכניסה וישיבה בישראל בניגוד לחוק, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב האישום המקורי שהוגש כנגדו.

בית המשפט גזר על ורידאת 16.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי לפצוע בסך 100,000 ש”ח.

על פי עובדות כתב האישום בו הודה, ורידאת הרבה לשהות, לעבוד וללון במספרה בכפר קאסם, אף שלא היה בידיו היתר להיכנס ולשהות בישראל.

ביום 7.10.15 (כ”ד בתשרי תשע”ו) החליט ורידאת לגרום למותם של יהודים, ובמטרה להוציא את תכניתו אל הפועל הצטייד בסכין, הכניסה לכיס מכנסיו והחליט לבצע זממו במקום מרכזי בעיר פתח תקווה, שם העריך כי יימצא ריכוז יהודים רב אשר יהוו קורבנות פוטנציאליים לפיגוע.

טרם יציאתו מכפר קאסם לעבר פתח תקווה, כתב והותיר ורידאת במספרה מכתב בשפה הערבית הממוען להוריו, אשר בכותרתו המלים “אקצא אתה לא לבד” – בו הצהיר בפניהם על הצורך להגן על מסגד אל אקצא ועל החלטתו להפוך לשהיד למען מטרה זו, וכן ביקש את מחילתם ונפרד מהם.

בסוף המכתב צייר ורידאת צורת לב, ובתוכה רשם את המלים: “האקצא בלב שלנו”.

ורידאת יצא מהמספרה, ועלה בכפר קאסם על אוטובוס לפתח תקווה. הוא התמקם בסמוך לתחנת אוטובוס מול קניון ‘עופר’, תצפת על סביבתו ותר אחר קורבן יהודי מזדמן. בשלב מסוים הבחין במתלונן, ולאחר שהעריך כי הינו יהודי, החליט לגרום למותו.

הוא שלף מכיס מכנסיו את הסכין, התגנב אל עבר גבו של המתלונן, קרא “אללה אכבר” וכן “אל אקצא” ודקר אותו באמצעות הסכין בעוצמה.

המתלונן החל להיאבק בורידאת, ובמהלך המאבק דקר ורידאת את המתלונן פעמים נוספות, עד שניתק להב הסכין מידית הסכין. בשלב מסוים החלו להיאסף במקום מספר עוברי אורח, ובחנו את אפשרותם להתקרב ולסייע למתלונן. בראותו אותם, פתח ורידאת בריצה לכיוון מזרח, וכמה מהם החלו לדלוק אחריו. לאחר מרדף קצר, הצליחו ללכוד אותו ולרתקו ארצה, עד אשר נעצר על ידי שוטרים שהוזעקו למקום.

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר:” במהלך גל פיגועי הדקירות ביצע ורידאת פיגוע דקירה בפתח תקווה, מתוך רצון לפגוע ביהודים באשר הם יהודים. מעשיו בוצעו באלימות חמורה ובאכזריות, תוך שימוש בנשק קר וממניע לאומני גזעני, ואך בשל מאבקו הנחוש של המתלונן בו והתערבות עוברי אורח, לא הובילו מעשיו לפגיעה בנפש.

“בית המשפט קיבל היום את עמדת הפרקליטות וקבע כי מעשיו ראויים לעונש מאסר ממושך ומרתיע, לצד פיצוי משמעותי למתלונן, וזאת חרף עברו הנקי של הנאשם וגילו הצעיר. בהתאם לכך גזר ביהמ”ש את דינו ל 16.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 100,000 ש”ח למתלונן.”

אבי לנדאושנה אחרי: לנדאו עם משפחתו וחבריו, מודה על הנס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות