אהוד ברק: אספסוף תוקף את אברמוביץ’. למה ביבי שותק?

שר הביטחון וראש הממשלה לשעבר תקף בראיון שהעניק הבוקר את נתניהו: עומד בראשנו מצג שווא מהלך ולא ראש ממשלה אמיתי" • "עם נתניהו זה נראה כמו התאבקות סומואים. הוא סומו שמרוח בשמן, אין לך מה לתפוס שם, הכל חמקמק" • "כשאספסוף תוקף אדם כמו אברמוביץ', גיבור מלחמה שנפצע בזמן קרב, ולראש הממשלה אין מילה לומר - זהו שיבוש ערכי"
נחמן גור
כ"ה תשרי התשע"ז / 27.10.2016 09:42

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס הבוקר (חמישי), בראיון שהעניק לרשת ב’, למתקפה על העיתונאי אמנון אברמוביץ’ מחוץ לבית הדין הצבאי ביפו ותקף, שוב, את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

“עומד בראשנו מצג שווא מהלך ולא ראש ממשלה אמיתי. אני מעדיף לראות התמודדות על ההנהגה של נפתלי בנט ואילת שקד שאני חלוק איתם אבל הם אנשי אמת. פיהם וליבם שווים. המדיניות שלהם גרועה לפי דעתי למדינה, אבל איתם מתאפשר ויכוח ממשי, ואילו עם נתניהו זה נראה כמו התאבקות סומואים. הוא סומו שמרוח בשמן, אין לך מה לתפוס שם, הכל חמקמק”.

ברק מתח ביקורת על התנהלותו של נתניהו וטען כי הוא מתנהג באופן “רדוף ואובססיבי” ומתקרב לגורמים שוליים בחברה ו”לא מבין את תפקידו כמנהיג”.

ברק התייחס להתבטאויות הקשות נגד הפרשן אמנון אברמוביץ’, ותקף את חוסר התגובה של נתניהו: “כשאספסוף תוקף אדם כמו אברמוביץ’, גיבור מלחמה שנפצע בזמן קרב, ולראש הממשלה אין מילה לומר, ומנגד ישנה התייצבות מאחורי אלאור אזריה – זהו שיבוש ערכי.  ראש הממשלה שכח מה זה להיות לוחם”.

על החלטת אונסק”ו בעניין המקומות הקדושים בירושלים, אמר ברק כי נתניהו התפאר בהישגים עצומים בזירה הבינלאומית אך מסתבר שלא דובים ולא יער. “נתניהו מתעתע ומאחז את עיני הציבור”, קבע.

השר אופיר אקוניס מהליכוד דחה בתוקף את הביקורת של אהוד ברק ואמר כי הראיונות ההיסטריים שלו, שבהם הוא חוזר על מנטרות שחוקות, לא ישנו את המציאות.

לדברי אקוניס, נראה שברק נמצא יותר מדי בחוץ לארץ ואינו מעודכן במה שקורה בישראל. “ישראל אינה מבודדת ועל ברק לפעול לצידה של הממשלה כשהיא מותקפת בעולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אהוד ברק
    27/10/2016 14:48
    אליס
  1. אהוד ברק קורא לאדם אספסוף מענין אך תיקרא לבצלם שנסעו עד האו”ם האנטישמי ליהודים ובגדו במדינה לך הביתה מטומטם היית ונישארת