בכיר במערכת אכיפת החוק: “התיק נגד דרעי צפוי להיסגר”

העיתונאי רביב דרוקר דיווח הערב בחדשות 10: לפי גורם בכיר במערכת אכיפת החוק, שמתמצא בתיק החקירה של יו"ר ש"ס אריה דרעי, אמנם אין עדיין המלצה רשמית לסגור את התיק, וייתכן שדרעי יתושאל - אבל יהיה קשה מאוד לבנות תיק פלילי, רק על בסיס העברות כספים מחשידות • החשיפת של חדשות 2 על החקירה החשאית, פגעה בגיוס הראיות
חיים טוויל
כ"ח סיון התשע"ו / 04.07.2016 20:40

בכירים במערכת אכיפת החוק אומרים כי “התיק נגד אריה דרעי חלש וצפוי להיסגר”. כך דווח הערב העיתונאי רביב דרוקר בחדשות 10.

החקירה נגד השר אריה דרעי נפתחה לפני שלושה וחצי חודשים. יו”ר ש”ס לא זומן לחקירה עד כה.

דרוקר מדווח הערב כי הסיבה לכך היא שמדובר בתיק חלש.

לפי גורם בכיר במערכת אכיפת החוק, שמתמצא בתיק, אין עדיין המלצה רשמית לסגור את התיק וייתכן שדרעי גם יתושאל, אבל יהיה קשה מאוד לבנות תיק פלילי רק על בסיס העברות כספים מחשידות, ללא עד שיסביר ויצוק תוכן לאותן העברות כספים.

לפני כשלושה שבועות פורסם בחדשות 10 כי ישראל פנתה לגרמניה במטרה לנסות לקבל, בין השאר, מידע בנוגע לעסקת נדל”ן שבוצעה בין עורך דין שלמה (מומו) דרעי, אחיו של שר הפנים, לבין ג’יימס שלאף, אחיו של המיליארדר מרטין שלאף, ידידו הטוב של יו”ר ש”ס.

על כך שהחקירה עוסקת, בין השאר, בקשרים של משפחת דרעי עם משפחת שלאף פורסם לראשונה ב’הארץ’.

החקירה השתבשה מתחילתה, לאחר שלחדשות 2 נודע על חקירה נגד דרעי – והמשטרה מיהרה להוציא צו איסור פרסום. לפי דרוקר, חשיפת החקירה פגעה בגיוס ראיות. “עכשיו”, אומר הגורם עמו שוחח, “הסיכוי למצוא עד מפתח הוא קטן למדי”.

מאז פורסם על החקירה המתנהלת נגד דרעי, פורסמו בכלי התקשורת עסקאות נדל”ן רבות שבהן הייתה מעורבת משפחת דרעי. יצוין כי חלק מהעסקאות שאליהם התייחסו בכלי התקשורת השונים כן נוגעים לחקירה המדוברת, אבל הם לא מייצגים את החשדות החמורים יותר.

כעת נראה שהסיכויים לכך שהתיק ייסגר גבוהים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות