העיתונאי יעקב אחימאיר מלגלג על אויבי נתניהו: הם הומלסים פוליטיים

איש התקשורת הוותיק, חתן פרס ישראל, תוקף את הפוליטיקאים שיושבים על הגדר ומטרתם אחת: להחליף את נתניהו. "המכנה המשותף שלהם הוא השנאה לראש הממשלה" • "זה זמן רב שלא היו במחיצתינו כל כך הרבה 'אגואים'. אם יתנפחו עוד יותר, יש מקום לחשש מפני התפוצצות"
אריה ריבקינד
י"א סיון התשע"ו / 16.06.2016 22:51

חתן פרס ישראל, איש התקשורת  יעקב אחימאיר, תקף הערב (חמישי) בדף הפייסבוק שלו את הפוליטיקאים לשעבר ואלו מאחורי הקלעים שפועלים רק ממניע אחד – להפיל את ראש הממשלה  בנימין נתניהו.

“אני מכנה אותם ‘הומלסים פוליטיים’, חסרי-בית מבחינה פוליטית. הנה כמה מהם: יעלון, סער, אשכנזי, גנץ, ברק. כל אחד שואף למלוך, חותר לרשת, לבוא במקום. אין להם מצע משותף, הם בעלי דעות שונות, ככל שניתן להעריך”, כתב אחימאיר.

העיתונאי הוותיק הביא כדוגמא את יעלון, שאינו מאמין ב”שטחים תמורת שלום”, או בפתרון “שתי המדינות”.

“הם לא פורשים את משנתם, הם לא אומרים לנו: איזו מדינה הם רוצים לראות בחזונם? מדוע הם חוששים לחשוף את רעיונותיהם ‘להציל את המדינה’?

“מה שמאחד אותם, את ‘כוכבי הלכת הפוליטיים’ הללו, הוא הרצון להחליף את נתניהו. עושים זאת, באמצעות בחירות, אבל להם אין מפלגה! הם חסרי-בית, ‘הומלסים’, כאמור. הם זקוקים לבית מחסה פוליטי שיאסוף אותם, או שיניחו אבן-פינה לבית-מחסה חדש”.

אחימאיר סבור, כי “אם ינסו להתאחד – תתחולל מלחמה נוראה: מי יהיה הראשון? הרי כל אחד ואחד רואה עצמו ראש-ממשלה בפוטנציה, ולא משנה לראש-ממשלה. האם הם פופולאריים? עדיין אין לדעת. עדיין המכנה המשותף להם הוא השלילה, השנאה לנתניהו משום שהוא, כנראה, עכשיו, ‘היחיד בשטח'”.

אחימאיר ממשיך: “האם ציפי לבני תקים בית-חדש לכל הנ”ל? רגע, אולי גם היא זקוקה לבית-מחסה פוליטי, שהרי ‘התנועה’ בראשותה התנדפה מבחינה פוליטית, והיא חלק בלתי נפרד מן ‘המחנה הציוני'”.

אחימאיר מסכם: “גבירותי ורבותי, המצב שלנו קשה. ובמיוחד קשה מאד ‘מצוקת-הדיור’ הפוליטית. ישנם דיירים, מחפשי בית, מסתובבים להם ברחובות, אבל מי יאסוף אותם לביתו הפוליטי. זה זמן רב שלא היו במחיצתינו כל כך הרבה ‘אגואים’. אם יתנפחו עוד יותר, יש מקום לחשש מפני התפוצצות. יש ‘משיח’ בסביבה?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ההומלסים הפוליטיים.
    16/06/2016 23:13
    זולטן
  1. יעקב אחימאיר, שכחת את מרגלית הקיבינימאט “שלקחו לו את המדינה” קיבינימאט. אגב, מענין מה מסתיר אהוד ברח תחת זקנו–אולי עוד איזו דירה או בית בחו”ל שלא דיווח עליו.
    ויעלון–נו טוב, עם מוח מסויד כמו שלו כבר שכח מה אמר לפני זמן מה. ובוז’בוז’ון–נראה כמה זמן עוד יצליח לדחות את הבחירות ליו”ר המפלגה האבודה, שיומיים אחרי זה ישכחו אותו. על המעופפת לבני בכלל חבל לבזבז דיבור כלשהו.
    בקיצור, הומלסים עם פה גדול וכלום מאחורי זה.