קבלו את חבר הכנסת החדש של הליכוד: איש הר הבית יהודה גליק

גליק, תושב היישוב עתניאל, בן 51, יתפוס את מקומו של שר הביטחון בכנסת • בשנים האחרונות לחם למען עליית יהודים להר הבית • לפני שנה וחצי נורה בידי מתנקש פלסטיני ונפצע באורח קשה מאוד, אך מאז החלים
יוני גרין
י"ב אייר התשע"ו / 20.05.2016 11:18

איש הר הבית, פעיל הימין יהודה גליק, מספר 33 ברשימת הליכוד, צפוי להיכנס לכנסת במקומו של שר הביטחון הפורש משה (בוגי) יעלון.

גליק, בן 51, התפרסם בשל מאבקו על זכות התפילה בהר הבית, על הרחבת זכות הכניסה ועל הגדלת מספר המבקרים היהודים.

בחודש אוקטובר 2014, לאחר שיצא מכנס בנושא המקדש במרכז בגין בירושלים, ירה בו מטווח קצר מתנקש פלסטיני. גליק נפצע באורח קשה מאוד, אך הצליח באורח ניסי להתגבר על פציעתו. לאחר אשפוז ארוך הוא שוחרר ומתפקד מאז כרגיל.

גליק התייחס הבוקר בריאיון לגלי צה”ל לכניסתו הצפויה לכנסת: “אני מצר מאוד על הליכתו של השר יעלון. האיש תרם רבות מאוד ואנחנו חייבים לו חוב גדול מאוד על השנים שעשה למען ביטחון ישראל. עזיבתו היא עזיבה גדולה לכלל ישראל ולליכוד בפרט. אני מקווה שהוא ימצא דרך להמשיך לתרום. הוא איש ערכי שהיה נכס לעם ישראל”.

לערוץ 7 אמר גליק: ”אני מתפלל לה’ שיתן לי עצה טוב וילווה אותי בשליחות למען עם ישראל, לקדש שם שמים ולהוסיף שלום ואור בעולם ולפעול לאחדות עם ישראל”.

גליק נולד בניו יורק בשנת 1965 ועלה לארץ עם משפחתו, כשהיה ילד בן 8. הוא גדל בבאר שבע, שם כיהן אביו, פרופ’ שמעון גליק, כדיקן בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון. הוא למד בישיבה התיכונית באלון שבות.

הוא בעל תואר ראשון בהוראת תנ”ך ותושב”ע ותואר שני בתולדות עם ישראל. אחרי שירותו הצבאי ניהל גליק תכנית לקליטת עולים מרוסיה בארץ, מה שהוביל אותו לתפקידים בכירים במשרד הקליטה, שבו שימש דוברו של השר יולי אדלשטיין.

הוא תושב היישוב עתניאל שבדרום בהר חברון, נשוי ואב לשמונה ילדים – מתוכם שניים ילדי אומנה.

לאחר עשר שנים במשרד הקליטה התפטר גליק בעקבות תכנית ההתנתקות, ועבר לנהל את ‘מכון המקדש’ ברובע היהודי בירושלים.

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון כבר בירך: “תושב ראשון של הר חברון בכנסת ישראל. אנחנו גם על מפת הח”כים. מאחל הצלחה לידידי ורעי יהודה גליק. יהודה ידידי, נבחרת להוביל. פעל בענווה ובעוז רוח ותצליח!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות