“עוד איקס על החגורה של נתניהו”, “לא עוזבים בגלל עלבון” • התגובות

הפוליטיקאים מגיבים להתפטרות הדרמטית של יעלון • השר זאב אלקין מתח ביקורת: "לא מגיעים לפוליטיקה עבור תפקיד מסוים. לא עוזבים תפקיד בגלל עלבונות" • דרעי: "קורא לו לחזור בו מהחלטתו" • סמוטריץ': "יועצי האחיתופל הכניסו אותו בתקופה האחרונה לפינות של יהירות ושחצנות"
יוני גרין
י"ב אייר התשע"ו / 20.05.2016 10:28

במערכת הפוליטית קיבלו הבוקר (שישי) בהלם את הודעת שר הביטחון, משה יעלון, על החלטתו לפרוש מהחיים הפוליטיים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב כי הצעד הזה מצער אותו מאוד. “על רקע הנסיבות והאירועים האחרונים, פסק הזמן שהוא לוקח מהחיים הפוליטיים לצורך חשיבה מחודשת מובן ואף אולי ראוי, ועם זאת מהווה הפסד לכולנו.

“בוגי מנהיג עשייה מקצועית, אמיצה, צנועה, שקולה ואחראית למען בטחון המדינה עשרות שנים. אני מלא תקווה שהוא יחדש כוחות וישוב לעשייתו בקרוב עבור העם, המדינה והארץ״.

בסביבת נתניהו הגיבו: “מעניין מאד שאיבד את האמון בראש הממשלה רק כשהבין שלמען הרחבת הממשלה יצטרך לוותר על תיק הביטחון”. המקורבים הוסיפו כי לפני הוויתור על תיק הביטחון, היה ליעלון אמון מלא בנתניהו.

שר העלייה והקליטה, זאב אלקין, ביקר בריאיון שהעניק לגלי צה”ל את המהלך של יעלון. “כשאתה אומר ‘אני רוצה להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת’, אתה לוקח על עצמך מחויבות למפלגה ולדרך, לא לתפקיד מסוים”.

לדברי אלקין, “לא באים לחיים הפוליטיים כדי להגיד אני אהיה שר הביטחון או שאני הולך. אני חושב שזה לא טוב לליכוד. אוי ואבוי לנו אם פוליטיקאים יעזבו תפקידים ויחליפו מפלגות בגלל עלבונות”.

מהבית היהודי נמסר: “בוגי יעלון הוא איש ערכי שקיבל החלטה מצפונית המחזירה את הכבוד לפוליטיקה הישראלית. אנו מודים לו על תרומתו למדינת ישראל בכל תחנות חייו, ובטוחים שישוב לפעילות ציבורית למען מדינת ישראל”.

גם ח”כ בצלאל סמוטריץ’ לא הביע צער גדול מידי על ההתפטרות: “יעלון איש יקר ועתיר זכויות שיועצי האחיתופל בלשכתו הכניסו אותו בתקופה האחרונה לפינות של יהירות ושחצנות שהביאו לקץ דרכו בשירות המדינה. חבל, לא היה שר אחד בממשלה בתקופה האחרונה שחשב אחרת ממנו שלא ספג ממנו ומיועציו כינויי גנאי מעליבים”.

ח”כ מוטי יוגב, לעומת זאת, הביע צער על עזיבת יעלון. “במילה אחת: חבל. שר הביטחון משה בוגי יעלון איש ישר דרך, מקצוען ואחראי שפעל רבות בשנים לחיזוק ביטחון ישראל, גם לחיזוקה של ההתיישבות. מצר על התפטרותו.

”אין לי ספק שמשה בוגי יעלון יתרום עוד רבות מכוחותיו לעם ומדינת ישראל”, הוסיף ח”כ יוגב.

יו”ר אריה דרעי הביע תקווה כי שר הבטחון יחזור בו: “יעלון מילא בשנים האחרונות את תפקיד שר הביטחון בהצלחה רבה, ביושר ובנאמנות. השר יעלון הוא איש ערכי, שתרם עשרות שנים לביטחון ישראל, ואני קורא לו לחזור בו מהחלטתו ולהמשיך לכהן בממשלה”.

ח”כ עפר שלח מיש עתיד: “יעלון הוא אדם הגון. הוא עשה את הדבר ההגון: סירב להיות עוד ליצן בקרקס נתניהו, ועזב אותו בשאט נפש. זהו זמנם של האנשים ההגונים בלהבדיל את עצמם ממי שעושים מהפוליטיקה קרקס, וזמנו של הציבור, שהוא שמשלם את החשבון, להגיד ‘עד כאן’ למי שמבזים את שליחותם הציבורית”.

חברת הכנסת מרב מיכאלי מהמחנה הציוני אמרה: “עוד איקס על החגורה של נתניהו. איבדנו קול מאוזן ושפוי בממשלה הימנית המטורללת והמסוכנת שנתניהו מוביל”.

חברת הכנסת ציפי לבני: “חלקתי על עמדותיו המדיניות של שר הביטחון אבל הערכתי ומעריכה את עמדותיו הערכיות. הבעיה שערכים הם לא בקווי היסוד של הממשלה הזאת”.

ח”כ יואל חסון מהמחנה הציוני:”שר הביטחון מתפטר ‘נוכח חוסר האמון בראש הממשלה’ והמסר ברור: אזרחי ישראל לא יכולים לישון עוד בשקט בלילה. אין לנו על מי לסמוך וגורלנו נתון בידיו של ראש ממשלה ציני וחסר אחריות.

“בוגי מצטרף לשרשרת ארוכה של ביטחוסניסטים שהביעו אי אמון בנתניהו: ראשי שב”כ, ראשי מוסד, רמטכ”לים ואלופים שכולם אומרים: נתניהו רע לביטחון”.

חברת הכנסת יעל כהן פארן מהמחנה הציוני הודיעה שתחרים את השבעתו של יהודה גליק, הצפוי להיכנס במקומו של יעלון: “הכנסת עוברת רעידת אדמה עם עזיבתו של אדם מוסרי והחלפתו באדם הזוי, קיצוני ומסוכן. מדובר בתמונת ראי של ממשלת נתניהו שמובילה אותנו מדכי לדכי. לא אגיע להשבעתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות