סיפוק ב’ועד העולמי’: למרות גידול בכמות הפונים – ‘מבצע פסח’ הושלם מוקדם מהצפוי

עם דמעות בעיניים ארזו מתנדבות את סלי החלוקה לפסח • ההקפדה על דיסקרטיות הנזקקים • החשיבה על תמהיל מוצרי הסל • ומעל הכל - התרגשות המתנדבים והמשפחות הנזקקות • כך עושים חג שמח למשפחות
נחמן גור
י"ב ניסן התשע"ו / 20.04.2016 13:48

בכל שנה ההיערכות של ‘הוועד העולמי למען עניי ארץ ישראל’ למבצע ‘קמחא דפסחא’ נעשית מורכבת יותר.

יוקר המחיה והעוני הגובר נותנים את אותותיהם וכמות הפונים גדלה באופן עקבי. אך למרות הכל, השנה, חלוקת מארזי המזון הושלמה אמש (שלישי) ואלפי יהודים יסבו לשולחן הסדר נטולי דאגות. עם זאת, חלוקת התמיכות הכספיות עדיין בעיצומה והיא תמשך עד סמוך לחג.

“היו לי דמעות בעיניים כשארזנו את החבילות” מספר נעה, אחת המתנדבות. “אתה רואה את ממרח השוקולד באריזה ויודע שגרמת לילד מסכן לחייך…”

החלוקה שהתבצעה בירושלים ובביתר התנהלה בסדר מופתי, תוך הקפדה על דיסקרטיות הנזקקים ומבלי לעורר המולה ברחובה של עיר. “ביצענו את החלוקה במוקדים סגורים והזמנו את המשפחות על פי רשימות מאורגנות מראש”, מספר קובי יעקב מ’הוועד העולמי’.

“הודות לנסיון העשיר שלנו בסיוע לנזקקים, הכנו סל שנותן מענה כמעט לכל צרכי החג. נמנענו בכוונה ממוצרים בעלי תפוגה קצרה או כאלו הדורשים קירור ואחסון מיוחד אבל התמהיל מורכב מכל מוצרי הצריכה כמו סוכר, מלח, קמח תפוחי אדמה ועד למארזי כלים חד פעמיים ונייר טואלט. כמובן לא פסחנו על בקבוקי מיץ ענבים, חטיפים לילדים וממרחים שינעימו את ימי חול המועד לצד משקאות קלים, אבקת שוקו לילדים ושקיקי תה”, מספר יעקב.

“במקרים מיוחדים של נכים או חולים הוספנו גם שוברים לאחת מרשתות המזון לשם ביצוע השלמות וזאת כאמור לבד מהתמיכות הכספיות שאנו מעניקים לחג כמו בכל השנה”.

ב’וועד העולמי’ מציינים לשבח את התורמים שמבינים את המצב הקשה השורר ויחסית לשנים קודמות הגדילו את תרומותיהם. “אנו רואים בחוש את ברכם של גדולי ישראל, מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטינמן ומרן שר התורה הגר”ח קנייבסקי מלוות אותנו בהצלחה הגדולה, והתורמים שלנו יודעים שהם מעתירים עבורם ומברכים אותם להצלחה ולחג כשר ושמח”

IMG_1710

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות