אונסק”ו קבע: ליהודים אין קשר להר הבית. נתניהו: משכתבים ההיסטוריה

ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם קיבל החלטה המתייחסת להר הבית רק בכינוי 'אל אקצא' - והאשים: ישראל מציבה קברים יהודים מזויפים בבתי קברות מוסלמים במזרח ירושלים כדי להשתלט עליהם • נתניהו תקף: "אין שפל שהאו"ם לא מגיע אליו"
נתן פרל
ט' ניסן התשע"ו / 17.04.2016 00:38

הוועד המנהל של אונסק”ו – ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו”ם – אימץ בסוף השבוע הצעת החלטה הקובעת כי לעם היהודי אין קשרים דתיים להר הבית ולכותל המערבי.

הארגון תקף את מה שהגדיר ה”תוקפנות” של ישראל, וקיבל את עמדת הפלסטינים שלא להשתמש עוד במינוח ‘הר הבית’ ולקרוא למתחם מעתה באופן רשמי – אל אקצא.

ישראל הואשמה, בין היתר, בהצבת קברים יהודים מזויפים בבתי קברות מוסלמים במזרח ירושלים כדי להשתלט עליהם.

ההחלטה עברה עם 33 מדינות בעד, 17 נמנעים ושישה מתנגדים. בין המדיניות שתמכו בהחלטה ניתן למנות את צרפת, ספרד, סלובניה, שוודיה, רוסיה וסלובניה. בין המדינות שהתנגדו: אסטוניה, גרמניה, ליטא, הולנד, בריטניה וארצות הברית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את המהלך: “מדובר בעוד החלטה אבסורדית של האו״ם. אונסק”ו מתעלם מהקשר ההיסטורי הייחודי של היהדות להר הבית, המקום שבו עמדו שני בתי המקדש במשך אלף שנים, וכל יהודי העולם התפללו אליו במשך אלפי שנים.

“האו״ם משכתב חלק יסודי בהיסטוריה האנושית ומוכיח שוב שאין שפל שהוא לא מגיע אליו”.

גם יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, התייחס להודעת הארגון. במכתב ששיגר למזכ”לית אונסק”ו, אירינה בוקובה, ביקש ממנה לפעול לביטול ההחלטה שמהווה, לדבריו, כתם על ארגון האו”ם.

“אני כותב לך כדי להביע את אכזבתי על ההחלטה שהתקבלה על ידי מועצת המנהלים של אונסק”ו לגבי הר הבית”, כתב לפיד.

לדבריו, “החלטה זו היא ניסיון מחפיר לשכתב את ההיסטוריה ולשכתב את המציאות כחלק ממערכה פוליטית מתמשכת נגד מדינת ישראל והעם היהודי. ההסתה הפלסטינית לגבי הר הבית – שהוכחה פעם אחר פעם כשקרית – עלתה כבר בחייהם של עשרות ישראלים בגל הטרור הנוכחי. החלטתכם מזינה ומאריכה את גל הטרור הזה ותגרום למותם של חפים מפשע נוספים. לא תוכלו לחמוק מן האחריות הזו”.

לפיד ציין עוד, כי “הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר ליהדות, מקום עם משמעות היסטורית ודתית עשירה ליהודים ברחבי העולם. מדינת ישראל מכירה ברגישות של האתר וחשיבותו לדתות אחרות ופועלת ללא לאות כדי להפחית מתיחות במקום ולשמור על רגיעה. בעוד ישראל פועלת להרגיע את המתיחות, גם על ידי הצבת מגבלות על האזרחים שלנו, אחרים עוסקים בהסתה והפצת שקרים על מנת להלהיט את הרוחות ולעורר אלימות”.

לפיד דרש במכתבו למזכ”ל הארגון לשנות את ההחלטה: “אונסק”ו מציג את עצמו כארגון שמקדם סובלנות, בין-דתי ובין-תרבותי, ובכל זאת העביר החלטות אשר מוחקות את העם היהודי מן הנרטיב ההיסטורי. ההחלטה החד צדדית הזו היא כתם על האו”ם.

“כמזכ”לית אונסק”ו אני קורא לך לנהוג במוסריות ובמנהיגות ולהסיר את ידך מההחלטה הזו ולפרסם הכרזה פומבית שתפעלי לביטולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות