בנימין נתניהו בישיבת ממשלה ברמת הגולן: “ישאר לעד בידי ישראל”

ראש הממשלה אמר בישיבת ממשלה, שהתקיימה לראשונה ברמת הגולן, כי ישראל לא תסכים לשום שינוי בקו הגבול הצפוני: "ב-19 השנים שהגולן היה תחת שלטון סורי הוא שימש לתוקפנות ולמלחמה. ב-49 השנים שהוא נמצא תחת ישראל הוא משמש לחקלאות, לתיירות ולשלום"
נחמן גור
ט' ניסן התשע"ו / 17.04.2016 14:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית, שנערכה לראשונה ברמת הגולן, כי ישראל אינה מתכוונת לעולם לסגת מרמת הגולן – בשום תנאי.

“בחרתי לקיים את ישיבת הממשלה החגיגית ברמת הגולן כדי להעביר מסר ברור: רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן”.

נתניהו התייחס לנעשה בסוריה ואמר כי לישראל אורבת סכנה מצפון ויש לעמוד על המשמר. “ספק אם סוריה תחזור אי-פעם להיות מה שהייתה. יש בה מיעוטים נרדפים – הנוצרים, הדרוזים והכורדים, שנלחמים בצדק על עתידם ועל ביטחונם. ומנגד, יש בה גורמי טרור, ובראשם דאע”ש, איראן וחיזבאללה וגורמי טרור אחרים, שרוצים להשליט על סוריה ועל האזור את האסלאם הקיצוני וממנה להמשיך להשליט אותו על שאר העולם”.

ראש הממשלה הוסיף: “אמרתי למזכיר המדינה ג’ון קרי שלא נתנגד להסדר מדיני בסוריה בתנאי שזה לא יבוא על חשבון ביטחונה של מדינת ישראל, כלומר שבסופו של יום כוחותיה של איראן, חיזבאללה ודאעש יסולקו מאדמת סוריה.

“הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות ובעיקר בשתי עובדות יסוד: אחת – מה שלא יהיה מעבר לגבול, הקו עצמו לא הולך להשתנות. שתיים – הגיע הזמן, אחרי 50 שנה, שהקהילה הבינלאומית תכיר סוף סוף בכך שהגולן יישאר לצמיתות תחת ריבונות ישראל”.

נתניהו ציין: “הגולן היה חלק אינטגרלי מארץ ישראל בעת העתיקה – והגולן הוא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל בעת החדשה. ב-19 השנים שהוא היה תחת שלטון סורי הוא שימש לתוקפנות ולמלחמה. ב-49 השנים שהוא נמצא תחת שלטון ישראל הוא משמש לחקלאות, לתיירות ולשלום”.

נתניהו הדגיש:  “באיזור סביבנו ישראל היא הגורם המייצב. היא הפתרון ולא הבעיה. מדינות רבות באיזור מכירות מכך והמגמה של שיתוף פעולה עמנו הולכת ומתחזקת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חילופי שטחים עם הסורים
    18/04/2016 04:54
    אחד שיודע
  1. יש שטחים בצד הסורי של הגבול ששייכים ליהודים כבר מעל 100 שנה, אני מדבר על החורן והיקף השטחים במחלוקת, בין 120 ל150 אלף דונם.
    יהודים שילמו ממיטב כספם שנים ארוכות, והאדמות האלו נקנו ע”י הכסף שאלה תרמו. יק”א וקק”ל שילמו את המיסים הדרושים וזקני מטולה ויבניאל ישבו שם, עד שהממשל הסורי הלאים את הקרקעות ב1942 בערך.
    על האדמות לא חלה דיני מלחמה, כי לא הייתה מלחמה אז בסוריה, האדמות נשארו שלנו, העם היהודי. אם הם רוצים נעשה חילופי שטחים, הם מקבלים את החורן היהודי ואנחנו את מה שיש לנו מ1967. אגב חלקים מהגולן גם נרכשו בידי יהודים באותה תקופה בסוף המאה ה19 תחילת המאה ה20