ח”כ בהלול אמר שהדוקר מחברון אינו מחבל • במחנה הציוני מתנערים

במפלגת המחנה הציוני מתנערים מדבריו של חבר הכנסת זוהיר בהלול, שאמר כי המחבל שדקר חייל בחברון אינו מחבל: "דבריו של חבר הכנסת בהלול אינם משקפים או מייצגים את עמדת המחנה הציוני"
אריה ריבקינד
כ"ח אדר ב' התשע"ו / 07.04.2016 16:36

סיעת המחנה הציוני פרסמה אחר הצהרים (חמישי) הודעה רשמית בה היא מתנערת מדבריו של ח”כ זוהיר בהלול שסירב להגדיר את הפלסטיני שדקר חייל צה”ל בחברון כ”מחבל”.

בהודעה שהתפרסמה מדגישה הסיעה, “אנו מצויים בתוך גל טרור וכדאי שממשלת ישראל תתחיל לפעול נגדו ביעילות”.

“המחבל בחברון הוא כמו כל מחבל”, הבהירו בסיעה. “דבריו של חבר הכנסת בהלול אינם משקפים או מייצגים את עמדת המחנה הציוני”.

ח”כ זוהיר בהלול מהעבודה הסביר הבוקר, בראיון שהעניק לגל”צ , כי יש להפריד בין מקרים שבהם מותקפים אזרחים לבין פיגועים המכוונים כלפי חיילי צה”ל ומתקנים צבאיים.

“המילה ‘מחבל’ הופכת להיות כוללנית והופכת כל פלסטיני לכזה”, אמר בהלול בריאיון לתכנית ‘דקלסגל’.

“הסכמתי שמי שגודע את חייהם של משפחה שלמה הוא מחבל”, הדגיש בהלול. “הם גם מחבלים וגם רוצחים שראויים לכל העונשים. כל אדם שרצח מישהו, שגדע את חייו של חף מפשע או ארב למשפחה שחוזרת מעבודתה הוא מחבל”.

המחנה הציוניMiriam Alster/FLASH90

בהלול אף חידד והבהיר כי אמירתו נכונה לגבי כל אזרח, גם לגבי משפחותיהם של מתנחלים. אולם בהמשך טען כי כשמדובר בתקיפה נגד מוקדים צבאיים – הדין שונה. “האנשים שתקפו משפחות בשנתם, לא יכולים להיחשב כמחבלים אם הם תוקפים מחנה צבאי”, אמר.

בהלול הוסיף כי בכדי לקדם תהליכים מדיניים בין ישראל והפלסטינים חייב להיות שינוי בהתייחסות המילולית ולהגדרות הניתנות במהלך הפיגועים, ובשל כך הוא ביצע את ההפרדה המדוברת ובחר שלא לכנות את הדוקר – מחבל. “כל מי שנאבק למען חירותו ולמען עצמאותו הוא מחבל בעיני הישראלים”, טען. “מבחינת העם, כל פלסטיני שנאבק את מאבקו כדי להסיר את עוולות הכיבוש, נחשב מחבל”, ציין.

“אני מסכים שהדוקר הוא רוצח, אבל הוא לא מחבל. הבעיה שלי היא שהמילה הזו הופכת לכוללנית מדי והופכת כל פלסטיני למחבל”.

הראיון בגלי צה”ל מגיע לאחר שכבר בראיון שהעניק ח”כ בהלול ביטום שני לתכניתו של מנדי ריזל ברדיו דרום, הוא התקשה להוציא מפיו את המילה “מחבל” על המפגעים הפלסטינים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות