הרצוג מסתבך: הבדיקה בעניינו תהפוך לחקירה פלילית

הבדיקה עליה הורה היועץ המשפטי לממשלה כנגד יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג תהפוך ככל הנראה לחקירה פלילית: "עדויות שנגבו לאחרונה מחזקות את החשדות נגדו" • הרצוג אמש על החשדות: "הרי כל חיי טענו נגדי שאני לא נותן לזוז, שאני לא מעגל פינות, שאני לא משתתף בקומבינות"
דוד ליבוביץ
כ"ו אדר ב' התשע"ו / 05.04.2016 00:19

מסתבך והולך: יו”ר האופוזיציה, ח”כ בוז’י הרצוג, נגדו נפתחה בדיקה בשבוע שעבר, יעמוד ככל הנראה בפני חקירה פלילית. כך העריכו אמש (שני) במשטרה.

בכיר במערכת הבדיקה אמר לכתב חדשות 10 כי המעבר לאפיק הפלילי צפוי להתרחש לאחר שבתקופה האחרונה, “נגבו עדויות של גורמים מסוימים, המספרים על חשד לכאורה שיושב ראש האופוזיציה עבר על חוק מימון המפלגות”.

בסביבתו של יו”ר המחנה הציוני מבקשים לקדם את החקירה, וזאת לטענתם כדי לפזר את העננה סביבו. “כל הפרשה נולדה מהשמצות חסרות שחר של גורמים פוליטיים בתוך הסיעה. אין בטענות הללו ממש ולכן גם בוז’י מעדיף שהחקירה תפתח ותיסגר בהקדם”.

הרצוג נאם אתמול בכנס לשכת עורכי הדין באילת והתייחס לחשדות נגדו כי עבר לכאורה, על חוק מימון מפלגות בבחירות בפריימריז של מפלגתו, בשנת 2013:  “כל מי שעבד לצידי יודע שאני מקפיד על שקיפות, הגינות וניקיון ציבורי. הרי כל חיי טענו נגדי שאני לא נותן לזוז, שאני לא מעגל פינות, שאני לא משתתף בקומבינות, בדיוק בגלל זה אמרו עלי חנון, ובריון טלוויזיה אפילו גידף אותי בשפה מטונפת.

“אבל מסתבר שכמו שיש משטרת התנועה ומשטרת הגבולות, יש בשנים האחרונות גורמים שמנסים להכתיב למשטרה יחידה חדשה: משטרת הקמפיין”.

הרצוג המשיך: “אני לא אתן לזה לקרות. אני  לא אתן לאף אחד להקים לנו כאן משטרת קמפיין, אנחנו בכלל הגענו לעידן שבו הזנחנו את כל הערכים שלנו לטובת קמפיינים”. 

בשבוע האחרון הוא גם תקף את הגורמים שהובילו לחשדות הבלתי מוצדקים לטעמו. “אנחנו נדאג לכך שמי שפועל בשיטות האלו ייחשף ויצטער על הרגע שבחר בדרך הזו. לאורך השנים, הוכחתי לכולם, במפלגה שלנו ובציבור, שאני לא פראייר ויודע לבעוט כשצריך. בבחירות הכלליות הבאתי מספר מנדטים שאף אחד לא חלם שאביא אני מציע לא לטעות בחיוך שלי”.

הרצוג חשוד כי עבר ‘חוק מימון מפלגות’.

החשד מתמקד ככל הנראה בתשלום ישיר של תורמים לאנשי מקצוע שהיו מעורבים בקמפיין הפריימריז. בחדשות 10 דווח  כי בידי חוקרי המשטרה ישנן קבלות המעלות חשד לפיו ישנה זיקה ברורה על ידע של הרצוג בנוגע לתשלום לקמפיינרים באמצעות כספי תורמים, תוך עקיפת החוק.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות