הראשל”צ דורש: כינוס מיידי של הוועדה – כדי למנות דיינים לבית הדין הגדול

הגר"י יוסף דורש לבצע את המינויים באופן מיידי ושלא להתנות את מינוי הדיינים לבית הדין הגדול בבחירה במקביל של דיינים לבתי הדין האיזוריים • לבית הדין הגדול לא מונו דיינים חדשים כ-8 שנים • הפלונטר: נדרש רוב של שני שלישים מחברי הוועדה
יוסף גרינבוים
כ"ה אדר ב' התשע"ו / 04.04.2016 17:53

הראשל”צ ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הגר”י יוסף, פנה היום (שני) במכתב דחוף אל יו״ר וחברי הוועדה למינוי דיינים בדרישה לכינוס מיידי של הועדה למינוי דיינים, על מנת למנות באופן דחוף ובהול דיינים לבית הדין הגדול.

במכתב עליו חתום ראש לשכתו, דורש נשיא בית הדין הגדול להביא לידי ביצוע את המינויים באופן מיידי וכן שלא להתנות את מינוי הדיינים לבית הדין הגדול בתנאים שאינם קשורים למינויים עצמם.

דרישה זו באה לאחר שחלק מחברי הועדה למינוי דיינים מתנים את קיום ההליך בבחירה במקביל של דיינים לבתי הדין האיזוריים, זאת על אף הייצוג החסר בוועדה למינוי דיינים ועל אף המחלוקות הקיימות בעניין ועל אף דרישת בג״ץ לקיים את ההליך באופן מיידי.

נשיא בית הדין הגדול מתריע במכתב, כי לנוכח המחלוקות בין חברי הועדה עלולות דרישות מעין אלו לעכב ואף לגרום לביטול המינוי של הדיינים לבית הדין הגדול.

כמו כן מפרט נשיא בית הדין הגדול במכתב את הצרכים הדחופים של בית הדין הגדול ומציין את העובדה כי בבית הדין לא מכהן אפילו דיין אחד במינוי קבוע וכי בית הדין נאלץ להסתפק במינויים זמניים בלבד.

יצוין, כי לבית הדין הגדול לא מונו דיינים חדשים כ-8 שנים.

לצורך מינוי הדיינים נדרש רוב מיוחס של שני שלישים מחברי הוועדה למינוי דיינים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות