הראשל”צ חזר בו: הסיר התנגדות למינוי 4 דיינים לבית הדין הגדול

אחרי שמועצת הרבנות הראשית עיכבה את מינוי ארבעה דיינים בשל התנגדותו לכאורה של הראשל"צ לדיין המזוהה עם הציונות הדתית חזר בו הגר"י יוסף • הסיבה: עתירה לבג"ץ בה צפויה הייתה המדינה להפסיד
קובי פינדרוס
כ"ו אדר ב' התשע"ו / 05.04.2016 19:01

הראשל”צ הגר”י יוסף הסיר את התנגדותו למיניו של ארבעה דיינים בבית הדין הרבני הגדול, אותם סירב לאשר עד כה. כך מדווח יקי אדמקר באתר וואלה.

את ההודעה על הסרת התנגדותו של הראשל”צ מסר ראש לשכתו יצחק אלחרר.

במכתב ליועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל, עו”ד הראל גולדברג, כתב אלחרר: “כבוד הרב סבור שיש לאשר את ארבע הבקשות המונחות על שולחנה של מועצת הרבנות הראשית לקבלת כושר לבית הדין הרבני הגדול”.

בחודשים האחרונים התעכב אישורם של ארבעה דיינים במועצת הרבנות הראשית, אף שמדובר בהליך טכני, רק בשל התנגדותו לכאורה של הראשל”צ למועמדות של הדיין הרב יאיר בן מנחם, המזוהה עם הציונות הדתית. הסיבה הרשמית הייתה העובדה שבן מנחם נחשב לצעיר, אך בסביבתו טענו כי הוא מתאים לתפקיד, וההתנגדות למינויו נובעת מ”השתייכותו לציונות הדתית”.

המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט עתר, באמצעות עורכי הדין פרופ’ אביעד הכהן וד”ר חגי וינצקי, לבג”ץ בדרישה לאשר את המועמדות של ארבעת הדיינים.

על פי הדיווח, החליט הרב הראשי לחזור בו, נוכח סיכוייה הגבוהים של המדינה להפסיד בעתירה.

פרופ’ אביעד הכהן אמר בתגובה להחלטת הגר”י יוסף: “חבל מאוד ששלוש פניות מוקדמות למועצת הרבנות הראשית לישראל לא נענו, ורק הגשת העתירה לבג”ץ הביאה את מועצת הרבנות הראשית לפעול כפי שהחוק מחייב אותה. יש לקוות שמכאן ואילך תנהג המועצה בעניין זה בדרך שוויונית, ובכך תובטח בחירת הדיינים הראויים ביותר לבית הדין הגדול, תוך שמירה על עקרונות יסוד של שוויון, הוגנות ומימוש הזכות לבחור ולהיבחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות