הצעת חוק: המעסיק נפטר? קבל זאת כהודעת פיטורין

35 ח"כים תמכו ו-3 התנגדו להצעת החוק של ח''כ אורית סטרוק מסיעת הבית היהודי, לפיו חובת ההודעה המוקדמת, הן על המעביד והן על העובד, לא תחול במקרה של סיום יחסי עבודה בשל פטירת המעביד או העובד • ההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה - להכנתה לקריאה ראשונה
כ"ח אייר התשע"ד / 28.05.2014 18:14

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות (תיקון – הודעה מוקדמת במקרה של פטירת המעסיק או העובד), התשע”ד-2014, של ח”כ אורית סטרוק (הבית היהודי) וחברי כנסת נוספים.

35 ח”כים תמכו בהצעה ו3 התנגדו, והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה להכנתה לקריאה ראשונה.

חוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות, התשס”א–2001, קובע כי מעביד נדרש לתת הודעה מוקדמת לעובד טרם פיטוריו וכן עובד חייב לתת למעבידו הודעה מוקדמת להתפטרות. מוצע לקבוע כי חובת ההודעה המוקדמת הן על המעסיק והן על העובד, כאמור, לא תחול במקרה של סיום יחסי עבודה בשל פטירת המעסיק או העובד.

ח”כ סטרוק אומרת היום כי “אנשים חולים שבגלל המגבלות בשל מחלתם או זקנתם, נאלצים להיתמך ולהסתייע בעובדים סיעודיים, והופכים למעבידים בעל כורחם. המעבידים כביכול, מוצאים את עצמם במצב בלתי נסבל כשהחוק דורש מהם דבר בלתי אפשרי והיא להודיע חודש מראש על הפסקת עבודה, אחרת הוא ישלם על כך. איזה אדם יכול לדעת מראש מתי הוא יעזוב את העולם? זה לא בשליטתנו. מי שלמעשה פיטר את העובד זה ריבונו של עולם ולא אותו ‘מעביד’ אומלל.”

שר הכלכלה נפתלי בנט השיב בשם הממשלה: “התיקון נותן פתרון למצב אבסורדי שהיה קיים עד היום.”

להצעת החוק התייחס גם ח”כ ג’מאל זחאלקה מסיעת בל”ד הערבית ואמר: “יש היגיון בהצעת החוק הזו אבל לכל מטבע יש שני צדדים. אנחנו צריכים לשמור על זכויות העובד ואסור להביא לפגיעה בזכויותיו אפילו בעקיפין.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכותרת מטעה!
    01/06/2014 08:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עד היום היה המצב כך שפטירתו של המעסיק נחשבה כהודעת פיטורין, שיש לבצעה 30 יום לפני החלתה, ואין בכך כל הגיון. המשמעות המעשית היתה שעל משפחת המטופל הוטל לשלם עוד חודש עבודה למטפל, ללא קבלת כל תמורה על כך.
    הצעת החוק היא הורגת מקרה של מות המעסיק, מדין שאר פיטורין.