חיסול גזירות לפיד: תבוטל חובת לימודי הליבה • נפתלי בנט: לא מכיר

חברי הכנסת משה גפני אורי מקלב מיהדות התורה ויעקב מרגי מש"ס הגישו הצעת חוק לביטול הקריטריונים לתקצוב מוסדות לימוד חרדיים • שתי הנקודות המרכזיות שיבוטלו: לימוד חלק מלימודי הליבה, והדרישה למנוע הפליה בקבלה למוסדות הלימוד בין מזרחים לאשכנזים • בנט נגד
נחמן גור
י"ז שבט התשע"ו / 27.01.2016 09:07

חברי הכנסת משה גפני אורי מקלב מיהדות התורה ויעקב מרגי מש”ס הגישו הצעת חוק שתבטל את הקריטריונים לתקצוב מוסדות לימוד מוכרים שאינם רשמיים, ביניהם מוסדות הלימוד החרדיים.

שני הקריטריונים המרכזיים שנקבעו בממשלה הקודמת, על ידי השרים שי פירון ויאיר לפיד, היו לימודי הליבה כמו מתמטיקה, אנגלית ומדעים, וכן מניעת הפליה בקבלה למוסדות הלימוד בין מזרחים לאשכנזים.

בהצעת החוק החדשה מתכוונות המפלגות החרדיות למחוק את החלטות הממשלה הקודמת בדבר תקצוב מוסדות החינוך החרדיים.

על פי הדיווח בגלי צה”ל, בהצעת החוק החדשה שמובילים הח”כים החרדים ותעלה לוועדת השרים לחקיקה, מוצע לבטל את הקריטריונים ולאפשר לשר החינוך להחליט לבד ועל פי שיקול דעתו, איזה מוסד יתוקצב ואיזה לא.

גורמים בכירים בקואליציה אמרו לגל”צ כי החוק עתיד לעבור, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין המפלגות.

שר החינוך נפתלי בנט צייץ בתגובה לציוץ של מגיש תכנית ‘בוקר טוב ישראל בגל”צ: “לא מכיר, ולא יהיה”.

בנט

שר החינוך לשעבר שי פירון שהוביל את השינוי הקודם בחוק, תוקף את ההחלטה: “ההצעה החדשה מצערת אותי לא רק מסיבות אידיאולוגיות, היא מצערת אותי בעיקר בגלל הבנות שיאלצו לחוות פעם אחר פעם את ההשפעה באי הקבלה לסמינר כזה או אחר בגלל מוצאן העדתי. ההצעה הזאת רעה לא בגלל מחלוקות על אמונות ודעות, אלא בגלל הדאגה לכל תלמיד באשר הוא”.

חבר הכנסת מאיר כהן מיש עתיד הגיב על הצעת החוק ואמר: “הייתה לנו הבטחה מראש הממשלה שהחוק לא ישונה. אני קורא לחברים בקואליציה שלא יתכופפו אל מול השוויון בנטל ולימודי הליבה. יש הבדל גדול בין הסכם כזה או אחר בקואליציה לבין הסכמים כאלה משמעותיים שמפירים אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות