רבנות ירושלים: מדוע ברקת מסרב להגיע לישיבת ועדת הבחירות

ועדת הבחירות לרבנות ירושלים תתכנס היום לאחר חודשים ארוכים של דחיות ועיכובים, אלא שראש העיר ונציג העירייה הודיעו: לא נגיע • התירוץ: לו"ז צפוף בשל אירועי יום ירושלים וטיסה לחו"ל • הסיבה: חשש שלא יבחר המועמד שהוא מבקש למנות • אבל גם הסיעות החרדיות מסרבות לבחור נציגים לגוף הבוחר
נחמן וייס
כ"ו אייר התשע"ד / 26.05.2014 15:27

למי יש אינטרס לדחות את הבחירות לרבנות ירושלים? היום צפויה להתכנס לראשונה, ועדת הבחירות לרבנות ירושלים, לאחר חודשים ארוכים של דחיות ועיכובים. אלא שלחברי הוועדה ציפתה הפתעה: הבוקר (שני) הודיע ראש העיר ירושלים ניר ברקת, החבר בוועדה, כי הוא ונציג העירייה הנוסף ארל’ה בן-נון לא יגיעו להשתתף בישיבת וועדה.

חברי ועדת הבחירות הם יו”ר הוועדה הדיין הרב מאיר כהנא, נציג הרבנות הראשית הרב דוד אבוחצירה – רבה של יבנה, נציג משרד הדתות עו”ד יעקב עופר, ונציגי עיריית ירושלים ראש העיר ברקת ומנהל האגף למבני ציבור, אהרן בן-נון.

ברקת ביקש לכתחילה לדחות את ישיבת הוועדה, בטענה כי השבוע צפוי לו לו”ז צפוף בשל אירועי יום ירושלים. במוצאי שבת ימריא ראש העיר למסע גיוס כספים שיארך כשבועיים, מה שהיה אמור לגרום לדחיית כינוס הוועדה לפחות בחודש נוסף.

אלא ששאר החברים בוועדה לא נענו לבקשת ראש העיר סירבו לדחות את הדיון והודיעו כי הוא יערך היום כמתוכנן. לחרדים10 נודע, כי הנציג החרדי בוועדה, הרב דוד אבוחצירה נועץ בנציגים החרדים, ולאחר דיון הוחלט כי ישתתף באסיפת הוועדה כמתוכנן.

מנגד, הנציגים החרדים בירושלים ממשיכים לסרב להעביר את רשימת הנציגים שלהם בגוף הבוחר לרבנות, למרות שהדבר נדחה כבר פעמיים. כבר לפני חודשיים, בישיבת מועצה שהתכנסה בסוף חודש מארס, התבקשו המפלגות להעביר את שמות הנציגים שייצגו אותם בגוף הבוחר. אך הסיעות החרדיות סירבו, בטענה כי מכיוון שעדיין לא הוקמה ועדת בחירות, לא ניתן למנות נציגים לגוף הבוחר – וכי ההליך אינו תקין.

אולם גם היום, אחרי שהוקמה ועדת הבחירות, מסרבים בסיעות החרדיות לבחור את נציגיהם בגוף הבוחר.

ועדת הבחירות שתתכנס היום צפויה להכריז על מועד קיום הבחירות לרבנות ירושלים, כשהמועד המשוער הוא בסביבות אמצע חודש אלול.

גם לברקת וגם לחרדים יש אינטרס לדחות את הבחירות, כל אחד משיקוליו – ברקת חושש שהמועמד שהוא מבקש למנות לא ייבחר, החרדים ממתינים שהמועמד הציוני דתי הרב אריה שטרן יעבור את גיל 70 ויפסל מלהתמודד – אך הם ינסו להסוות זאת ולהטיל את האחריות לדחייה האחד על השני.

תגובת עיריית ירושלים: “בשל אילוצי לוחות זמנים, ישיבת הוועדה תתקיים בעוד מספר ימים, לאחר סיום אירועי יום ירושלים. ראש העיר נחוש להוביל לבחירת רב ראשי ציוני לירושלים בהמשך להחלטות מועצת העיר על מינוי נציגיה לאסיפה הבוחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות