מדוע נציגי ש”ס שיתפו פעולה עם ברקת בהצבעת התקציב

בהצבעה שנערכה בוועדת הכספים העירונית על תקציב למינהל הקהילתי בקרית היובל, התפצלה ההצבעה של הנציגים החרדים: יהדות התורה התנגדה, נציגי ש"ס בחרו לצאת • כעת הם מסבירים למה: "לא התנגדנו לאישור בהוראת רבני השכונה" • בכיר ביהדות התורה: "לא מאמין שיהיה מצב שלא יימשך השיתוף פעולה"
נחמן גור
כ"ו אייר התשע"ד / 26.05.2014 14:01

פילוג חרדי בירושלים? בהצבעה שנערכה אתמול (ראשון) בוועדת הכספים העירונית על תקציב למינהל הקהילתי בקרית היובל, התפצלה ההצבעה של הנציגים החרדים:  בעוד נציגי יהדות התורה בירושלים התנגדו, לעומת נציגי ש”ס שבחרו לצאת. חיים אפשטיין נציג בני תורה נמנע.

לאחר שהסעיף הבעייתי של אישור הקאנטרי ברמות הוסר מסדר היום, בעקבות סיכום בין ראש העיר ליו”ר ש”ס אריה דרעי, ולאחר פגישה שהתקיימה ביום שישי עם נציגי ש”ס בירושלים –  צביקה כהן ונתי לסרי,  נותרו שני סעיפים נוספים שנויים במחלוקת: 140,000 לספריה וחצי מיליון שקל לתכנית מנהיגות למינהל הקהילתי בקרית יובל ‘יובלים’.

הבעיה אינה בעצם המטרות להן מיועדת העברת התקציב, אלא במינהל הקהילתי יובלים, הידוע כאנטי-חרדי, שמנהליו מסרבים לאפשר כל פעילות לתושבי השכונה החרדים. בסיעות החרדיות ביקשו למנוע העברת תקציבים ליובלים, עד שתשונה המדיניות מפלת החרדים.

אך לאחר הסיכומים בין ברקת לדרעי, החליטו הנציגים של ש”ס שלא להתנגד להעברת התקציבים – אך גם לא להצביע בעד. ההחלטה ספגה ביקורת קשה, וביהדות התורה מאשימים את ש”ס בדילים כאלו ואחרים, תמורתם היו מוכנים לשתף פעולה עם ברקת.

בפועל, סעיף הספריה נפל, לאחר שחברי המועצה משה ליאון ואריה קינג הצטרפו לשלושת נציגי יהדות התורה, אליעזר ראוכברגר, יעקב הלפרין ושלמה רוזנשטיין. הסעיף התקציבי של תכנית המנהיגות עבר, וזאת משום שקינג בחר להצביע עם הסיעות החילוניות, בנימוק “שזו תוכנית מבורכת”.

בש”ס רואים את הדברים אחרת. בשיחה עם חרדים10 מסביר חבר המועצה מטעם ש”ס נחמניאל סבן, מי שמכונה “מחזיק תיק קרית יובל” בסיעות החרדיות, בשל היותו חבר הנהלת יובלים ותושב השכונה – את המהלך.

“ראשית” הוא מבקש להבהיר, “המהלך היה בגיבוי מלא של רבני השכונה. נכנסתי להתייעץ במוצאי-שבת והצגתי את התמונה המלאה, וזו התשובה שקבלתי. אני מאמין שגם הנציגים האחרים פעלו בהוראת רבותיהם.

“באתי לרבנים ואמרתי, ביום שישי הייתה פגישה של אנשי ש”ס עם ברקת, והייתה התחייבות ברורה מצידו שבמהלך החודש הקרוב יערכו דיונים מקיפים על כל נושא השכונות המעורבות, ובכלל זה על קרית יובל ומינהל יובלים. ראש העיר הבהיר שהדיונים יתקיימו מתוך רצון להגיע להסכמה ומתוך התחשבות מלאה בצרכים של החרדים. הרבנים אמרו לי: תנו לו את ההזדמנות, ונראה מה יקרה בשטח במהלך החודש”.

מאשימים אתכם שמכרתם את קרית יובל בדיל עם ברקת?

“אני לא רואה תועלת במלחמה בשביל מלחמה. ברגע שנמצה את ההידברות עם ראש העיר, נדע לפעול בכל הכלים ובכל הכוחות, וכבר הוכחנו את זה בעבר. אני האחרון שאפשר להאשים אותו ב’מכירת’ קרית יובל. אני כחבר המינהל פעלתי בקדנציה הקודמת, יחד עם הנציגים במועצה, להביא לראשונה תקציב חרדי לקרית יובל. הובלתי את המאבק על ‘מגרש וורבורג’ – לאחר שברקת רצה להביא לשם ישיבה חילונית, ונצחנו”.

מה היחסים עם יהדות התורה?

“יש לנו שיתוף פעולה טוב ופורה, אנחנו שתי מפלגות נפרדות, ולא חייבים להסכים על כל דבר. אבל בגדול, אנחנו מתואמים בנינו ומקיימים התייעצויות משותפות”.

גורם בכיר ביהדות התורה אומר לחרדים10: “לא מאמין שיהיה מצב שלא יימשך השיתוף פעולה עם ש”ס”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שס
    26/05/2014 15:33
    משה
  1. אין להם שום עיקרון רק כבוד וללקק לכולם

  2. ההישרמות תמורת קריית יובל? זה ג?
    26/05/2014 16:42
    יענקי
  3. אז נצטרך להמשיך לספוג את פשעי השנאה של קריית יובל חופשית?

  4. כל מי שיודע מה שהולך במסדרונות העיריה
    27/05/2014 03:15
    קובי
  5. יודע שברקת שונא את דגל התורה ובראשם את פינדרוס, ופשוט מת על השסנקים, מה לעשות? ימותו הקנאים