“אנחנו נמצא את המחבל והוא ישלם את מלוא המחיר” • התגובות לפיגוע

התגובות לפיגוע הקשה בעותניאל בו נרצחה אם לעיני ילדיה • שר הבטחון: "הרצח מלמד אותנו פעם נוספת מול איזה אויב אכזר וחסר מעצורים אנו מתמודדים" • ישי: "'בצלם' ו'שוברים שתיקה' הם האחראים לעוד רצח נתעב"
נחמן גור
ז' שבט התשע"ו / 17.01.2016 19:59

הפיגוע הרצחני בעותניאל, במהלכו רצח מחבל מתועב  את הקדושה דפנה מאיר הי”ד, שנרצחה מול  ילדיה, גורר שלל תגובות מן המערכת הפוליטית ומחוצה לה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (ראשון) לפיגוע הדקירה בעותניאל: “דפנה מאיר, אם לשישה נרצחה הערב באכזריות על ידי מחבל פלסטיני בפתח ביתה שביישוב עותניאל. בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לחבק ולחזק הערב את בני המשפחה. כולנו כואבים ומשתתפים בצערם הכבד.

“אנחנו נמצא את המחבל והוא ישלם את מלוא המחיר על הרצח המתועב הזה”.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח הערב עם ראש מועצת דרום הר חברון, יוחאי דמרי. הנשיא חיזק את ידיו וביקש לשלוח לתושבים כולם חיבוק ונחמה.

הנשיא ביקש מדמרי לעדכנו בכל סיוע שיוכל להגיש ואמר: ״זהו אסון נוראי ואני אתכם בכל ליבי. הזעזוע נורא ואיום. אני בטוח שאתה ממוקד ברגעים אלה בפעולות הנדרשות על מנת לסייע למשפחה הכואבת וההמומה לצד הרגעת התושבים ביישוב״.

ראש המועצה סיפר לנשיא על המצב בשעה זאת ביישוב והודה לו על מילות החיזוק. ״אני מעריך מאוד את השיחה ברגעים הקשים האלה ואעביר את הדברים למשפחה,” אמר דמרי.

״אני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון ילכדו את המחבל במוקדם או במאוחר וכי הם עושים כל שניתן על מנת להשיב לאזרחים את תחושת הביטחון מהר ככל הניתן״, אמר הנשיא.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר: “הרצח היום בעתניאל מלמד אותנו פעם נוספת מול איזה אויב אכזר וחסר מעצורים אנו מתמודדים. כוחות הביטחון – צה”ל, שב”כ ומשטרת ישראל – יניחו את ידם על הרוצח ועל שולחיו, אם היו כאלה. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נבוא חשבון עם המחבל, בכל מקום בו יהיה.

“המאבק בטרור הפלסטיני דורש מאיתנו נחישות ויד ברזל, לצד סבלנות, אורך רוח ושיקול דעת, שכן הוא מציב בפנינו אתגר מורכב. כוחות הביטחון עושים לילות כימים במאבק הזה, וגם את הטרור הזה נכה, כפי שגברנו בעבר על הניסיונות לפגוע במדינת ישראל ואזרחיה. אני מבקש להשתתף באבלה של משפחתה של דפנה מאיר זכרה לברכה”.

ח”כ איל בן ראובן מהמחנה הציוני אמר: “עוד רצח נורא במתקפת הטרור בעתניאל. ליבנו עם המשפחה שאבדה אם יקרה. אין לנו, בשעה זו, אלא לסמוך על צה”ל שימשיך במאבק חסר פשרות מול טרור חסר גבולות”.

ח”כ מוטי יוגב  ממפלגת הבית היהודי הזכיר את ההסתה במוסדות החינוך הפלסטינים: “הפיגוע המזעזע בעתניאל מזכיר לנו שמולנו יש חינוך ותרבות להרג ולמוות. יש לבצע חומת מגן חינוכית – ליטול את סמכות החינוך מידי הרשות הפלסטינית ולפקח על החינוך שלא יהיה חינוך לרצח יהודים”.

יוגב קרא גם “לוודא שביתו של המחבל ייהרס באופן מיידי, שאדמת משפחתו תופקע ותהפוך לאדמת מדינה, שמשפחתו בקרבה ראשונה תגורש ממקומה וכן שכל כסף שיגיע לחשבונותיה מהרשות הפלסטינית יחולט”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הציע להקים יישובים נוספים: “זה האזור עם עתודות הקרקע הגדולות ביותר ועם האוכלוסיה הקטנה ביותר ביו”ש. יש להביא אלפי משפחות חדשות למקום”.

יו”ר תנועת יחד, אלי ישי, הפנה את הזרקור לעבר ארגוני שמאל: “פיגוע בעותניאל: ‘בצלם’ ו’שוברים שתיקה’ הם האחראים לעוד רצח נתעב”, כתב ישי בדף הפייסבוק שלו. “אני המום ומזועזע מהפיגוע הרצחני בעתניאל. האכזריות של המרצחים איננה יודעת גבולות. שוב אנו פוגשים את פני הרשע והרוע חסר המעצורים. רצח נוראי של אישה יהודית הי”ד בתוך ביתה הפרטי כשכל חטאה הוא היותה יהודית ישראלית”.

 נשים בירוק הגיבו על הרצח: “עתניאל ותל-אביב – חזית אחת. כולנו מייחלים למדינה עם בטחון אשר יגיע כאשר נגדע את חלומם של הערבים למדינה משלהם בלב ארצנו, ונהיה למדינה ריבונית על כל מרחבי ארץ ישראל. ביחד ננצח! יהודית קצובר ונדיה מטר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות