ארה”ב מטילה סנקציות חדשות על איראן • אובמה: נגן על ישראל

ארצות הברית השיתה עיצומים חדשים על 11 חברות וגופים המספקים ציוד לטובת התכנית האירנית לפיתוח טילים בליסטיים • אובמה בנאום על הסכם הגרעין: "זהו יום טוב, איראן לא תשים את ידיה על פצצה גרעינית"
נתן פרל
ז' שבט התשע"ו / 17.01.2016 20:12

שוב סנקציות אמריקניות על איראן: פחות מיממה לאחר החתימה על הסכם הסרת הסנקציות מעל טהרן, השיתה ארצות הברית עיצומים חדשים על 11 חברות וגופים המספקים ציוד לטובת התכנית האירנית לפיתוח טילים בליסטיים.

ההכרזה האמריקנית על הסנקציות החדשות מגיעה זמן קצר לאחר שנשיא אירן חסן רוחאני ערך מסיבת עיתונאים רשמית, בה בירך על הפסקת העיצומים ואף הגיב להתחממות ביחסים בין ארצו וארה”ב.

בנאומו טען רוחאני כי לא יחול שינוי משמעותי בשיתוף הפעולה בין המדינות. “אירן וארה”ב לא ישובו ליחסים כלכליים מלאים”, אמר.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ברק אובמה נשא הערב (ראשון) נאום בעקבות ההודעה אמש על יישום הסכם הגרעין והסרת הסנקציות מעל איראן: “הסכם הגרעין לא נועד לפתור את כל הפערים בין איראן לארצות הברית, זהו יום טוב, איראן לא תשים את ידיה על פצצה גרעינית”.

אובמה הבהיר כי ארה”ב תמשיך להגן על ישראל. “נעמוד איתנים נגד האיומים המופנים מכיוונה של איראן כלפי ישראל ומדינות אחרות באיזור. אנחנו נמשיך לאכוף את הסנקציות על תוכנית הטילים של איראן”.

הוא פנה לעם האיראני וביקש, “נצלו את ההזדמנות כדי להיות חלק משמעותי בקהילה הבינלאומית. זו ההזדמנות שלכם לפתוח במערכת יחסים חדשה עם העולם ולהפוך אותו מקום בטוח יותר לדורות הבאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות