הולך לכלא: בית המשפט העליון דחה את הערעור של הרב פינטו

המאבק המשפטי תם • הרכב של שלושה שופטי בית המשפט העליון דחה פה אחד את ערעורו של הרב יאשיהו פינטו, שהורשע על פי הודאתו בהסדר טיעון במתן שוחד ושיבוש הליכי משפט - וקבעו פה אחד: למרות מחלת הסרטן ירצה שנת מאסר • מנהיג 'שובה ישראל' ייכנס למאסר ב-16 בפברואר
חיים טוויל
כ"ד טבת התשע"ו / 05.01.2016 09:15

שבעה חודשים לאחר ששופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק, שלח את הרב יאשיהו פינטו, שהורשע בעבירות שוחד ושיבוש הליכי משפט במסגרת עסקת טיעון, למאסר של שנה בכלא – דחה בית המשפט העליון הבוקר (שלישי) את הערעור שהגיש.

שלושת שופטי בית המשפט – יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז – החליטו לשלוח את הרב פינטו לכלא, ולא לקצר את עונשו לחצי שנת עבודות שירות, כפי שביקש בערעור.

פסק הדין ניתן על ידי שלושת השופטים, ללא נציגות של אף אחד מהצדדים, ופורסם באינטרנט.

השופטים קבעו פה אחד כי הרב פינטו יתייצב לתחילת ריצוי שנת המאסר שנגזרה עליו ב-16 בפברואר, יום לאחר כניסתו לכלא של אהוד אולמרט, וכי “העונש שהוטל הוא המינימום ההכרחי המתחייב ממעשיו”.

הרב פינטו אמנם הורשע על פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון במתן שוחד ובשיבוש הליכי משפט. אלא שהרב, שאובחן כחולה סרטן, ערער על העונש עליו הוסכם  – שנת מאסר וקנס של מיליון שקלים – וטען כי כתב האישום ומצבו הרפואי אינם מצדיקים עונש שכזה.

השופט מני מזוז כתב: “טענת העותר שהיה על בית המשפט להתחשב בשיקולים אלה בגזר דינו היא בגדר דרישה ל’כפל הנחות’. המערער, במישרין ובאמצעות רעייתו, ניצל את מערכת היחסים המיוחדת ששררה בינו לבין תנ”צ ברכה, שכיהן באחד התפקידים הבכירים והרגישים ביותר במשטרת ישראל. מעשי המערער חמורים ביותר.

“אמנם אינו נושא משרה שלטונית, אך הוא דמות ציבורית בעלת כוח והשפעה. המערער הוא רב מוכר ונערץ על רבים, שחטא בעבירות שוחד חמורות”.

השופטים זילברטל ועמית הצטרפו לדעתו של מזוז. השופט עמית ציין גם את העובדה כי הרב פינטו לא הביע הודאה מלאה על מעשיו.

ההכרעה בערעור של הרב פינטו התקיימה ימים ספורים לאחר שניתן פסק הדין בערעורים של מורשעי פרשת הולילנד. במסגרת פסק הדין בערעור, הומתק עונשו של אורי לופוליאנסקי, משש שנות מאסר בפועל לשישה חודשי עבודות שירות בלבד – זאת בשל מחלת הסרטן הקשה שבה לקה.

בערעור שהגיש הרב פינטו הוא הציג חוות דעת רפואיות שהצביעו כי גם הוא חלה במחלת סרטן.

הציפייה בקרב מעריציו הייתה גם בעונשו של הרב פינטו תהיה הפחתה, בהתאם להלכה שנקבעה במקרה של לופוליאנסקי.

עתה, ההכרעה בעניינו של פינטו הכתה בהלם את חסידיו, שקראו להתפלל עבורו. מקורביו של הרב האמינו עד לרגע האחרון כי הרכב השופטים יחוס עליו לאור מצבו הבריאותי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות