עוד בשורה רעה לרב פינטו: הפסיד בתביעה כנגד אילנה דיין ו’עובדה’

בית משפט בניו יורק דחה את תביעת הפיצויים בסך 100 מיליון דולר שהגישו מוסדות 'שובה ישראל' ובן ציון סוקי כנגד אילנה דיין ותכנית 'עובדה' בגין תחקיר שפורסם אודותם ושפגע, לטענתם, בשמם הטוב
דוד ליבוביץ
כ"ד טבת התשע"ו / 05.01.2016 18:00

ביום בו מתבשר הרב יאשיהו פינטו על כניסתו לכלא, מגיעות גם בשורות לא טובות עבורו מניו יורק: נחתה תביעתו כנגד אילנה דיין ומערכת תוכנית התחקירים ‘עובדה’ של זכיינית ערוץ 2 קשת.  כך דווח העיתונאי לי-אור אברבך באתר גלובס.

העתירה, תביעת פיצויים על סך 100 מיליון דולר, הוגשה על ידי מוסדות ‘שובה ישראל’ של הרב פינטו ואחד מראשי חסידיו, בן ציון סוקי.

על פי כתב התביעה, תחקיר אודותיהם ששודר בשנת 2014 בתוכנית ‘עובדה’ הכפיש אותם.

התחקיר שודר בערוץ 2 ובהמשך הוסר מאתר מאקו, ובכל זאת התביעה, שעמדה על סכום מרחיק לכת, הוגשה בארה”ב, בטענה כי מאות אמריקנים הספיקו לצפות בתכנית באינטרנט.

בית המשפט האמריקני, לאחר שנה וחצי של דיונים, החליט לדחות את התביעה ואף לחייב את התובעים בהוצאות המשפט של הנתבעים, זאת בטענה כי אין מקום שבית משפט בארה”ב ידון בנושא.

אילנה דיין מסרה בתגובה: “זאת הייתה דוגמה מובהקת לתחקיר על אימפריה של שחיתות, והאימפריה הזו עושה שימוש בכל הכלים כדי להלך אימים. לא כל יום עומד גוף עיתונאי מול תביעת-שווא על סך 100 מיליון דולר, שמוגשת לבית משפט בניו-יורק בכוונה לגרור אותו להליך יקר ומתיש, אבל לרגע לא הייתה לנו כוונה להירתע, מכיוון שהיה לנו ברור שהתחקיר מדויק וראוי. אנחנו שמחים שגם בית המשפט הבין את זה ודחה את התביעה על הסף”.

מקשת נמסר: “אנו שמחים על החלטת בית המשפט בניו-יורק על סילוק התביעה על הסף. מדובר בתביעה שנועדה להטיל מורא ולהשתיק תחקיר עיתונאי. תודה מיוחדת לעורכי הדין תומר ויסמן וגיורא ארדינסט, וכן למשרד עורכי הדין בניו-יורק Proskauer Rose ולעו”ד צ’ארלס סימס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגיע הזמן. לכלא ושלום על ישראל
    08/01/2016 22:43
    הגיע הזמן
  1. מושחתים