גפני: “יש עיתונאים בלתי אחראים, שמספקים הרבה נשק לשונאינו”

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, תוקף הפרסומים על תיקון חוק הגיוס: "שונאינו רוצים שנחשוף פרטים. לא אשחק לידיהם" • "אנו צריכים לגלות אחריות בעניין הזה ולא לספק כותרות מיותרות"
נחמן גור
כ"ד חשון התשע"ו / 06.11.2015 10:40

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, היה השבוע עסוק במיוחד: המשך המאבק סביב מפת הטבות המס, תקציב הביטחון, וההכנות לאישור תקציב המדינה.

למרות כל זאת, העניק ראיון לאריה זיסמן ביתד נאמן על המהלכים לתיקון חוק הגיוס, במהלכו תקף כלי תקשורת “בלתי אחראיים”, כדבריו, שסיפקו “הרבה דלק לשונאינו”.

• מדוע חוק הגיוס עלה השבוע על סדר היום? מה אירע פתאום?

גפני: “יש לנו הסכם קואליציוני ברור בעניין הזה עם ראש הממשלה. היינו יכולים להעביר את החוק מזמן, אבל אנו רוצים להעביר חוק שיתאים להנחיות גדולי התורה. לכן זה לוקח יותר זמן”.

• זה לא סוד שנפגשתם עם ראש הממשלה בעניין הזה. תוכל לספר מה היה בפגישה?

“אני לא מעוניין לספק דלק לשונאינו. אנו צריכים לגלות אחריות בעניין הזה ולא לספק כותרות מיותרות. גם יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, מדבר ומדבר. הוא כינס את התקשורת לחדר הסיעה שלו, סיפק הצהרות ומעוניין שנגיב. לא נספק לו את מאווייו”.

• הציבור צריך לדאוג? האם יש נסיגה מההסכם הקואליציוני?

“תמיד צריך לדאוג. נושא לימוד התורה של בני הישיבות הוא החשוב ביותר ותמיד היה רגיש, לנוכח אלו שמנסים לשנות את ההסדרים ולפגוע בלומדי התורה. כך היה בהיסטוריה של העם היהודי. אנו במאבק מתמיד סביב זה. אבל יש לנו הוראה מגדולי ישראל שלא לפרט יותר מדי, אלא לעשות מה שצריך והיכן שצריך, וכך אנו נוהגים. הכול בצנעה ובשקט”.

• האם העניין עומד לפני פתרון?

“אני מקווה מאוד שזה בדרך לפתרון. מי שמדבר על זה בקול – בפנים או בחוץ – עושה מעשה לא אחראי. זה עלה עכשיו, כי הזמן הולך ונגמר וצריך לסדר את זה”.

אין זו הפעם הראשונה (ובוודאי לא האחרונה) שבה מתראיין הרב גפני. בדרך כלל, כאשר הוא רוצה ומבקש לומר משהו ברור, הוא יודע לעשות את זה היטב. בכנסת יודעים את זה, וגם המראיינים השונים, שניסו ומנסים למשוך אותו בלשונו בנושאים שונים, מודעים לכך. והנה כאן, בסוגייה הנוכחית, מדבר גפני “סביב-סביב”, ולא נוגע ישירות בעניין. מסתיר יותר מאשר מגלה. כאשר אנו אומרים לו זאת, ומנסים לשמוע ממנו פרטים ברורים יותר, הוא משיב בנחרצות:

“אני מישיר מבט לציבור, מביט לו בעיניים ואומר: יש יצר סקרנות מובן, כי זה נושא מעניין. יחד עם זאת, יש כלי תקשורת בלתי-אחראים, שעושים מכך רעש רב, יורדים לפרטים שהם לא בהכרח נכונים, ומספקים הרבה נשק ודלק לשונאינו. אני אומר לך שזה גורם נזק רב ולא תורם מאומה לעצם העניין.

“לעומת כל האחרים”, ממשיך הרב גפני ואומר, ‘יתד נאמן’ הוא עיתון אחראי, שמצד אחד חייב לספק לקוראיו את המידע כעיתון, אך מצד שני הוא אחראי מאוד בעיקר בנושא רגיש זה, ביודעו שכל דבר שידלוף החוצה, יכול רק להזיק. שונאינו רוצים שנחשוף פרטים. לא אשחק לידיהם”.

יצוין כי תזכיר החוק הופץ אמש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות