ברץ על הגר”ע זצ”ל: “הזיק למדינה”. על אריה דרעי: “ערמומי, נזק לאומי”

ש"ס: "דבריו מוכיחים באופן נחרץ את חוסר שיקול דעתו" • ברץ על הגר"ע יוסף זצ"ל: "דעתי הכללית על המפעל שלו שלילית מאוד" • על דרעי: "תחמן, ערמומי, לא אמין" • דרעי: "אני סומך על ראש הממשלה שיקבל את ההחלטה הנכונה"
אריה ריבקינד
כ"ו חשון התשע"ו / 08.11.2015 09:00

יו”ר ש”ס, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי מתנגד למינויו של ד”ר רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי של ישראל.

התנגדותו של דרעי למינוי היא על רקע דבריו של ברץ נגד הציבור החרדי, נגד דרעי עצמו – ונגד הגר”ע יוסף זצ”ל.

“זה מינוי בעייתי. זאת אמנם סמכות של ראש הממשלה, אבל ההתבטאויות הללו כראש מערך ההסברה הן בעייתיות”, אמר דרעי הבוקר (ראשון) בראיון לגלי צה”ל.

“ראש הממשלה הבטיח שכאשר הוא יחזור הוא ייכנס לעניין וישוחח ויבדוק. אני סומך על ראש הממשלה שיקבל את ההחלטה הנכונה”, הוסיף דרעי. לדבריו, “זו סמכותו של ראש הממשלה, זה מינוי של ראש הממשלה – ולכן צריך לתת לו לטפל בזה לבד”.

המסביר המיועד, שנראה כי אין מי שלא זכה לאמירה מזלזלת מצידו, תקף גם את הגר”ע יוסף זצ”ל ואת יו”ר ש”ס.

על הגר”ע יוסף כתב: “ראיתי אצל עמית סגל את הוידאו החדש של הרב עובדיה. אז אמנם נכון: הרב עובדיה נתן תחושת כבוד ושייכות לרבים, ובכל זאת דעתי הכללית על המפעל שלו שלילית מאוד. הוא הזיק לא רק למדינת ישראל, אלא גם במידה רבה לאותם אנשים שלהם בא לעזור.

“גם מובן מאליו שאידיאולוגית אני והרב עובדיה היינו די הפוכים כמעט בכל שאלה פוליטית, ואין לי שום יחס משמעותי לפסיקותיו או לחכמתו התורנית. אבל למרות כל אלו, בכל פעם שאני רואה אותו אני מתאהב בו וסולח על הכל. זהו, אין איזו תובנה, סתם רציתי לשתף”.

על דרעי כתב ברץ:

ברץ

מלשכתו של יו”ר ש”ס הגיבו: “תנועת ש״ס מגנה בחריפות את דברי הבלע של ד״ר רן ברץ נגד מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל. דבריו מוכיחים באופן נחרץ את חוסר שיקול דעתו ואת חוסר התאמתו המוחלטת לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי”.

ברץ התייחס באחד ממאמריו באתר ‘מידה’ – ב-1.8.2015 – גם לציבור החרדי וכתב תחת הכותרת: “דת, מגזריות ופשעי שנאה”:

“נכון, ניתן לטעון שבעבר החרדים היו אלימים יותר. בצעירותי הם היו זורקי אבנים סדרתיים בשבתות, מפגינים באלימות נגד שוטרים, מבעירים פחי זבל וחוסמים רחובות. כל זה שכך בשנים האחרונות.

“אבל מדוע? הסיבה פשוטה. החרדים לא התמתנו, אלא ישראל נכנעה לתכתיבי המגזר. ‘פשרה’ קוראים לזה, אבל למעשה מדובר בוויתור מצד אחד בלבד. החרדים לא מוותרים על כלום, בזמן שאחרים מוותרים להם כדי שלא ייפגעו רגשותיהם הדתיים.

 “כך שהאלימות השוכנת מתחת לפני השטח בעולם החרדי לא נעלמה, אלא פשוט ניצחה”.

ד”ר רן ברץ התנצל בשבוע שעבר על דבריו נגד הנשיא ברק אובמה, הנשיא ראובן ריבלין ואישים נוספים – אולם לא התייחס לדבריו נגד החרדים.

“אני מתנצל על הדברים הפוגעניים שפרסמתי ברשת ביחס לנשיא המדינה, נשיא ארה”ב ואישי ציבור נוספים”, כתב ברץ בפייסבוק, “אני מצטער שלא עדכנתי את ראש הממשלה על דברים אלה קודם לכן.

“הדברים שפרסמתי נכתבו בקלות הדעת ולעתים גם בבדיחות הדעת, בשפה שמתאימה לרשתות החברתיות ולאדם פרטי”.

יצוין כי גם השרים חיים כץ וגילה גמליאל הסתייגו ממינויו של ד”ר  ברץ וקראו לראש הממשלה לשקול מחדש את מינויו של ברץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין ספק... האיש לא מתאים... הוא אומר את האמת...
    08/11/2015 15:03
    זאב
  1. אין ספק… האיש לא מתאים… הוא אומר את האמת…