ארדן: “ח”כים שמסתננים להר הבית – הם חברי כנסת בזויים”

בעקבות עלייתו של ח"כ בטאס להר הבית, תוקף השר לבטחון פנים את 'פעולות ההסתה שעלולות להוביל לרצח' • גפני לארדן: "יש לטפל בבעיות יסודיות במשטרה, ולדאוג כי הארגון יהיה נקי"
יוני גרין
ט"ו חשון התשע"ו / 28.10.2015 14:17

“העלייה להר הבית של ח”כ, הינה הסתה ועשויה להוביל לרצח חפים מפשע, חברי כנסת שמסתננים להר הבית הם חברי כנסת בזויים בעיני”. את הדברים הללו אמר היום (רביעי) השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, בוועדת הכספים.

דבריו של ארדן, מגיעים בעקבות ההסתננות של ח”כ באסל גטאס הבוקר להר הבית. עם זאת הדגיש השר, כי “אין למנוע מנבחרי ציבור את הזכות לעלות להר הבית לאורך זמן, ואחרי שיחלוף גל הטרור הנוכחי יש לאפשר זאת מחדש”.

עוד אמר ארדן בעניין הר הבית: “יש סטטוס-קוו שעבד טוב במשך שנים. אולי הוא לא הדבר האופטימלי אבל זה עבד. מוסלמים מתפללים, ויהודים, ואחרים יכולים לבקר בהר. אין לשלול חופש תנועה מנבחרי ציבור באופן קבוע, זה לא יעלה על הדעת”.

השר שטח בפני חברי ועדת הכספים את עיקרי היעדים של משרדו ואמר: “התקציבים של 2015 ו-2016 גדלו כל אחד במאות מיליוני שקלים בעקבות דרישתי עוד בהצטרפותי לממשלה. הכסף מיועד בעיקר לקליטת שוטרים חדשים. בהשוואה בינ”ל אנחנו הרחק מאחור ביחס בין שוטרים לאזרחים והדבר פוגע בתחושת הביטחון האזרחי”.

שירותים לציבור הערבי

ארדן שטח את המטרות העיקריות של המשרד: “הגדלה משמעותית של ‘שוטרי מקוף’, סיור רגליים וסיורים ממונעים במקומות הומי אדם. זאת על-מנת שהשוטר יהיה מחובר אל הקהילה שבה הוא פועל ומאפייניה. לא דומה החברה הערבית, לחרדית ולחילונית. בנוסף, אנחנו פועלים להרחבה משמעותית של שירותי השיטור שיינתנו לציבור הערבי, לגביו אנחנו בחסר גדול מאוד”.

השינוי התפיסתי ביחס למשטרה, קיבל גם כן את התייחסותו של השר: “כיום אין תרחיש של צבא אויב שמתכוון לחדור לגבולות ישראל. לעומת זאת ארגוני טרור, מכוונים לבטן הרכה – העורף האזרחי ולכן ההסתכלות על המשטרה וכוחות החירום וההצלה, שהם המגיבים הראשונים – הם לא פחות מאשר על צה”ל ומערכת הביטחון. אנחנו נגיש תכנית רב-שנתית להתעצמות המשטרה להתמודדות עם אתגרי הפנים”.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני אמר לשר ולהנהלת משרדו: “אתם יכולים לראות בוועדת הכספים בית, אנחנו פה בשביל לסייע לכם. יש לתגבר את המשרד לביטחון פנים בתקציבים ולחזקו. שכר השוטרים הנמוך זה דבר חמור ביותר ונובע מכך שהממשלה לא יודעת לקבוע סדרי עדיפויות”. גפני קרא לשר, ש”חרף גל הטרור, יש לטפל בבעיות יסודיות במשטרה. אסור לשכוח, שלפני זמן לא רב, למשטרה לא היתה הערכה בחברה הישראלית, היו בעיות קשות. יש  לוודא שהארגון הוא אכן ארגון נקי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות