לא להאמין: רק היום הממשלה הכריזה שדאע”ש ‘ארגון טרור’

הממשלה הכריזה על דאע"ש, ג'בהת-אלנוסרה וגדודי עבדאללה עזאם כארגוני טרור לפי פקודת מניעת טרור • ראש הממשלה: "מי שמצטרף לשורות האויב כדי להילחם בישראל, לא יהיה אזרח ישראלי"
נחמן גור
י"ב חשון התשע"ו / 25.10.2015 12:54

אולי תתקשו להאמין אבל רק היום (ראשון) בצהריים הממשלה להכריז על כמה ארגונים שהוגדרו בעבר “התאחדות בלתי מותרת” כעל “ארגון טרור”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: “אנחנו נלחמים בדאע”ש, בג’בהת-אלנוסרה ובארגוני טרור אחרים כל הזמן. אמש עבר אזרח ישראלי את גבולנו ברמת הגולן, כדי להצטרף לשורות האויב בסוריה.

“אנחנו נפעל לשלול לו את האזרחות, כך נעשה בכל מקרה כזה. מי שמצטרף לשורות האויב כדי להילחם בישראל, לא יהיה אזרח ישראלי”.

במשרד ראש הממשלה מציינים כי “ההכרזה מצטרפת לשורת צעדים שמבצעת מדינת ישראל כנגד ארגוני טרור רצחניים דוגמאת ארגונים אלו, ומקנה משנה תוקף לאמצעים משפטיים הננקטים מול גורמים המצטרפים לארגונים אלו ואשר פועלים עבורם”.

הארגונים שהוכרזו כ”ארגוני טרור” הם:

ארגון המדינה האסלאמית (דאע”ש, המדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה, החליפות האסלאמית, אלקאעדה עיראק, ISLAMIC STATE, ISIL, ISIS) – ארגון הטרור פועל באזורי סוריה ועיראק. כיום הוא מגדיל את האזורים שבשליטתו ובמקביל קונה לו תמיכה רחבה בקרב מוסלמים במזרח התיכון וברחבי העולם, כולל מצד תומכים ומזוהים עם הארגון משטחי ישראל ואיו”ש.

ג’בהת אלנוסרה בסוריה ׁ(חזית אלנוסרה, ALNUSRA FRONT)ׁׁ – השלוחה הסורית של ארגון אלקאעדה. ארגון טרור אשר שולט על חלקה הדרומי של סוריה ובחלקים נרחבים של רמת הגולן הסורית והגבול עם ישראל.

גדודי עבדאללה עזאם (ABDUALLALLAH AZAM BRIGADES, פלוגות זיאד ג’ראח) – ארגון טרור הפועל בלבנון ובסוריה, אשר היה מעורב, בשנים האחרונות, בשיגור רקטות לעבר ישראל. לארגון קשרים הדוקים עם ארגוני סלפיה ג’האדיה נוספים באזור.

ארגונים אלו הוכרזו  לפני קצת למעלה משנה על ידי שר הביטחון בהתאם לתקנה 84 לתקנות ההגנה (שעת חירום), 1945, כ”התאחדויות בלתי מותרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות