בית המשפט חייב את הרב יאשיהו פינטו להגיע לישראל בתוך 7 ימים

שופט בית המשפט העליון, נועם סולברג קבע כי מנהיג קהילת 'שובה ישראל', מחוייב להגיע לישראל בתוך 7 ימים - עד ליום שני הבא • הרב מחויב להגיש תצלום של כרטיס הטיסה שלו עד ליום חמישי הקרוב
חיים טוויל
ז' חשון התשע"ו / 20.10.2015 17:42

שופט בית המשפט העליון, נועם סולברג קבע היום (שלישי) כי הרב יאשיהו פינטו, מנהיג קהילת ‘שובה ישראל’, מחוייב להגיע לישראל בתוך 7 ימים – עד ליום שני הבא.

השופט קבע עוד כי הרב מחויב להגיש תצלום של כרטיס הטיסה שלו עד ליום חמישי הקרוב.

בהחלטתו הזכיר השופט כי תלויה ועומדת ערבות בסך 3 מיליון שקלים שהפקיד הרב, לשם הבטחת שובו לישראל.

אתמול הכריזו חסידיו על יום צום ותפילה למען החלמתו, משום שלדבריהם הוא “זקוק לחסדי שמיים כדי לצאת מסכנת החיים שבה הוא מצוי”, לאחר שלטענתם חלה הידרדרות חמורה במצבו.

העיתונאי יקי אדמקר מאתר וואלה!NEWS פרסם אתמול תיעוד של הרב פינטו בבית החולים בניו יורק בו הוא נראה שוכב במיטתו, מחובר למכשור רפואי – ועיניו עצומות. “לצערנו, בחודשיים האחרונים מצבו של הרב הורע מאוד בגלל השיהוי בטיפול הרפואי”, סיפר אחד מחסידיו לאדמקר. “המחלה הארורה התפשטה בגופו”.

הרב יאשיהו פינטו

הרב פינטו, הממתין להכרעה בערעור שהגיש על עונש של שנת מאסר שנגזר עליו בגין הודאתו במתן שוחד ובשיבוש מהלכי משפט, טס לניו יורק לפני מספר שבועות, לאחר שקיבל אישור משופטת בית המשפט העליון ענת ברון, במיוחד על מנת לקבל טיפול במחלת הסרטן – ומאז לא שב לארץ.

בפרקליטות דרשו במהלך הדיון לקבוע כי על פינטו לשוב לישראל, מאחר שמלכתחילה התנגדו לנסיעתו מחשש כי ינסה להימלט מריצוי עונשו. כאמור, השופט, נענה לדרישה.

הדיון בערעור בעונשו של הרב פינטו אמור להתקיים ב-16 בנובמבר.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממש אכזרי
    21/10/2015 11:09
    שלמה
  1. אין רחמנות על רבני ותלמידי התורה.

  2. לסולברג הזה יש כיפה, והוא לא פוחד ככה להכריח רב חולה להגיע בנשק שכל חייו היו עזרה בגור לעם הקודש?
    21/10/2015 21:41
    לכל שבת מוצאי שבת
  3. נו