לא עונה לטלפונים: עבדאללה מסרב לשוחח עם נתניהו

ירדן מגבירה את הלחץ הדיפלומטי על ישראל בעקבות ההסלמה הר הבית: לאחר קידום הודעת הגינוי באו"ם, והאיום בהחזרת השגריר, מסרב מלך ירדן, על פי דיווים מן הארמון, לקבל שיחות טלפון מראש הממשלה בנימין נתניהו
אליעזר היון
י"א תשרי התשע"ו / 24.09.2015 13:07

מלך ירדן, עבדאללה, מסרב לשוחח עם ראש הממשלה נתניהו. כך על פי דיווחים המגיעים מארמון המלך בעמאן.

סירובו של המלך מגיע בעקבות העימותים האלימים סביב הר הבית ומסגד אל אקצא.

על פי הפרסום בחדשות 2, בעיתונות הערבית והירדנית פורסמו הבוקר (חמישי) דיווחים לפיהם, בירדן נערכים לעימות דיפלומטי ומשפטי ממושך מול ישראל, על רקע ההסלמה.

בשבוע האחרון מסרה ירדן הודעת גינוי במועצת הביטחון של האו”ם, מתוך מטרה להדגיש בפני כל העולם כי ההר קדוש, וישראל עוברת על איסור משפטי בפגיעה בו.

בנוסף הדגישו הירדנים כי מתוקף חוזה השלום שנחתם בשנת 1994 הם מחזיקים במעמד מיוחד בהר. בירדן איימו אף להחזיר את השגריר מישראל  לממלכה.

מאידך חשפו בתחילת השבוע בחדשות 2,  כי ישראל העבירה מסר תקיף ויוצא דופן למלך לפיו “גם לירדן חלק באחריות למהומות”. במסר החריף שהועבר בדרג הבכיר ביותר נטען, כי “מי שאיפשר למתפרעים פלסטינים לישון במסגד אל אקצא מצוידים בסלעים, זיקוקים ובקבוקי תבערה בניגוד לסטטוס קוו זה הוואקף – שנמצא באחריות ירדן”.

בירושלים קראו לעבדאללה להכיר במעורבות של ירדן בהסלמה ואמרו לו: “אל תברח מאחריות”.

עם זאת, מקור ישראלי בכיר הבהיר שאין שום כוונה להסלים את היחסים עם ירדן. “עם כל הרגישות לדעת הקהל הערבית, אי אפשר להטיח האשמות קשות נגד ישראל ולהתחמק מאחריות לשמירת השקט והנהלים בהר”, אמר.

גורם מדיני בכיר הכחיש כי מסר כזה הועבר לירדן, וטען כי מערכת המסרים שעוברת בין ישראל לירדן אינה מאופיינת בלשון כזאת.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הקקער של ירדן
    24/09/2015 22:36
    דרי לב
  1. הדע”ש הראשון שידפוק למלך הירדני על הדלת הוא ירים לביבי טלפון.

  2. בלי ישראל הגמד מעמן כבר היה בלי ראש
    29/09/2015 06:40
    ואן גוך
  3. גמדון