לשכת נתניהו: “הנאום באו”ם צפוי להיות מאוד עוצמתי”

נתניהו יוצא לעצרת האו"ם בניו יורק ויתייחס להסכם עם איראן ולהסתה הפלסטינית סביב הר הבית • נשיא רוסיה פוטין הגיב לדברי נשיא ארה"ב, שטען כי יש להחליף את המשטר בסוריה: "טעות עצומה" לא לשתף פעולה עם אסד נגד דאעש
נחמן גור
ט"ז תשרי התשע"ו / 28.09.2015 21:49

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא מחר (שלישי) לארצות הברית, לדיוני העצרת השנתית של האו”ם, שם ינאם ביום חמישי.

יהיה זה נאומו הראשון של ראש הממשלה בפני הקהילה הבין לאומית לאחר ההסכם עם איראן, ובלשכתו אומרים כי נתניהו ינסה לבטא את רגשות אזרחי ישראל לאחר חתימת ההסכם, ויעלה לסדר היום את הציפיות של ישראל מהקהילה הבין לאומית.

מלשכתו נמסר עוד, כי נתניהו עובד על הנאום בימים אלה וכי הנאום צפוי להיות מאוד עוצמתי, כלשונה.

נתניהו יתייחס גם לתהליך השלום עם הפלסטינים וידרוש להפסיק את ההסתה השקרית סביב הר הבית.

במהלך ביקורו בניו יורק ייפגש נתניהו עם מזכיר המדינה ג’ון קרי, מזכ״ל האום באן קי מון, וראשי ארגונים יהודיים.

בתוך כך נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, תקף הערב (שני) את דבריו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה – שקרא להחליף את שלטון אסד בסוריה.

בנאומו בעצרת האו”ם אמר פוטין: “אנחנו חושבים שזאת טעות עצומה לסרב לשתף פעולה עם ממשלת סוריה ועם כוחות הביטחון שלה, שנלחמים בטרור פנים אל פנים.

“עלינו להכיר בכך שאף אחד פרט לכוחותיו המזוינים של הנשיא אסד והמיליציה (הכורדית) נלחמים באמת נגד ‘המדינה האיסלאמית’ ונגד ארגוני טרור אחרים בסוריה.

“אנחנו מאמינים שכל ניסיון לשחק משחקים עם טרוריסטים הוא לא רק קצר רואי אלא גם מסוכן. התוצאה של זה עלולה להיות עלייה דרמטית של הטרור הגלובלי”.

לפני כן, נאם אובמה, ואמר כי יש להחליף את השלטון בסוריה בשל “הטבח” שמבצעים הכוחות התומכים בנשיא אסד במורדים.

בנוסף טען אובמה, כי אם הסכם הגרעין עם איראן ייושם במלואו – העולם יהיה בטוח יותר. “בעקבות ההסכם – הפיקוח על הגרעין התגבר, מלחמה נמנעה, והעולם בטוח יותר”, אמר אובמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות